//
کدخبر: ۴۰۲۸۵۷ //

جید رولر چیست و چه فوایدی برای سلامت و زیبایی پوست دارد؟

تابه‌حال نام جِید رولر به گوشتان خورده است؟ اگر پاسخ مثبت است، یعنی به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید و به‌دنبال ابزارها و وسایلی هستید که آن را جوان و شاداب نگه می‌دارند. اگر هم پاسخ منفی است، هیچ ایرادی ندارد. در این مقاله از جید رولر برایتان می‌گوییم. این وسیله از آن ابزارهای کاربردی است که می‌تواند گردش خون را در صورت به‌ جریان درآورد و ورم صورت را از بین ببرد. می‌خواهیم به شما بگوییم که جید رولر چیست، دقیقا چه کاربردی دارد و چطور عمل می‌کند.

 جید رولر چیست و چه فوایدی برای سلامت و زیبایی پوست دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

جید رولرها اختراع تازه‌ای برای رسیدگی به پوست نیستند. از قرن هفتم میلادی تاکنون، استفاده از آنها در روش‌های مراقبت از پوست چینی جای مهمی داشته است. چینی‌ها معتقد بوده‌اند که این وسیله ویژگی‌های خوبی دارد و می‌تواند در مراقبت و درمان پوست نقش داشته باشد. اجازه بدهید که کمی دقیق‌تر جید رولر را معرفی کنیم تا گیج نشوید.

جید رولر چیست؟

جید همان سنگ یشم است: سنگ زیبای سبزرنگی که خواص درمانی دارد. جید رولرهای دستی در دو سر خود دارای سنگ یشم هستند و برای ماساژدادن سطحی پوست ساخته شده‌اند. در واقع، باید این سنگ‌ها را در دو سمت وسیله روی پوست بغلتانید و بکشید تا خون را به جریان دربیاورند.

مزایای استفاده از جید رولر چیست؟

گفته می‌شود که جید رولر می‌تواند سبب گردش خون در زیر پوست شود و از التهاب پوستی بکاهد. این وسیله کمک می‌کند تا مواد مراقبتی و بهداشتی به عمق بیشتری از منافذ پوستی وارد شوند. جید رولرها می‌توانند راه‌حلی سریع و ساده برای رسیدگی روزانه به پوست و رفع مشکلاتی مانند حلقه‌زدگی، پف اطراف و یا جوانسازی دور چشم‌ها باشند.

افزایش گردش خون به صافی پوست صورت هم کمک می‌کند؛ چون گردش خون زیر پوست، چروک‌ها و خطوط ریز را از بین می‌برد. برای استفاده از جید رولر می‌توانید آن را در دمای اتاق نگه دارید؛ البته قراردادن آن در فریزر هم فکر خوبی است.

فشار و سردی وسیله باعث افزایش گردش خون و زه‌کشی لنفاوی می‌شود؛ یعنی آب اضافه‌ و مواد زائد را از لنف‌ها می‌کشد و به‌طور موقتی، مانع از بروز پف و التهاب پوستی می‌شود. استفاده از جید رولر برای مالیدن کرم‌ها روی پوست صورت هم فکر خوبی است.

علاوه بر این‌ها، گفته می‌شود که سنگ جید یا همان یشم خواص آرامش‌بخش دارد؛ پس شاید استفاده از آنها بتواند باعث بهبود خلق‌وخو شود. باورهایی در این زمینه وجود دارد؛ مثلا برخی معتقدند که یشم ذهن را آرام می‌کند و افکار منفی را از بین می‌برد.

شیوه کار جید رولر چیست؟

جید رولر در سایزهای مختلف

بعد از اینکه پوست‌تان را تمیز و از محصولات مراقبتی موردنظرتان استفاده کردید، به‌سراغ جید رولر بروید. حالا می‌توانید از این وسیله برای ماساژ بیرونی پوست کمک بگیرید. فشار اندک جید رولر روی پوست صورت می‌تواند مواد زائد و آب اضافی را از آن خارج کند. ماساژدادن پوست با فشار آرام و متوسطِ رولر، جریان خون را سریع‌تر خواهد کرد و باعث می‌شود که مواد مراقبتی‌ای که روی پوست مالیده‌اید به لایه‌های عمیق‌تری از پوست‌تان نفوذ کنند.

یکی از ادعاهایی که درباره جید رولر مطرح می‌شود، این است که می‌تواند به کلاژن سازی پوست کمک کند و ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر برایتان به ارمغان بیاورد. استفاده روزانه از این وسیله به‌قول فرنگی‌ها روتین خوبی برای مراقبت از پوست خواهد بود. برای شروع، ماساژ را از روی گونه‌ها آغاز کنید و به‌سمت بخش‌های دیگر پوست بروید.

بعد از گونه‌ها باید به‌سمت خط فک حرکت کنید تا همه‌ بخش‌های صورت را ماساژ بدهید. در نهایت هم جید رولر را به‌سمت پشت گوش‌ها و به‌طرف ترقوه روی پوست بکشید. با این کار باعث می‌شوید مایعات اضافی بیشتری از سیستم لنفاوی‌تان خارج شوند.

راه دیگری هم وجود دارد: ماساژ را از مرکز چانه شروع کنید. وسیله را به‌سمت گوش‌ها روی پوست بالا و پایین بکشید. بعد آن را به‌سمت گوشه لب‌ها ببرید و ماساژدادن پوست را ادامه بدهید. کار را دومرتبه از کنار بینی شروع کنید. بعد جید رولر را به‌سمت زیر چشم‌ها ببرید و بعد آن را به‌شکل افقی به طرف شقیقه‌ها حرکت بدهید. پلک‌ها را هم به همین شکل ماساژ بدهید. پیشانی را هم فراموش نکنید و رولر را از بالای ابروهای به‌سمت خط رویش مو بکشید. این حرکات را برای هر دو سمت صورت‌تان انجام بدهید.

محصولات مراقبت پوستی در کنار جید رولر چیست؟

استفاده از سرم‌ها و روغن‌های مناسب پوست در کنار ماساژدادن با جید رولر می‌تواند ترکیبی موفقیت‌آمیز برای مراقبت از پوست‌تان باشد. روغن‌ها و سرم‌ها به ماساژدادن بهتر پوست با جید رولر کمک می‌کنند. همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، با کشیدن رولر روی پوست آغشته به مواد مراقبتی، میزان نفوذ این مواد به عمق پوست بیشتر می‌شود.

گزینه‌های مختلفی در میان محصولات مراقبتی از پوست وجود دارد؛ اما این پیشنهاد را به خاطر بسپارید: استفاده از محصولات حاوی پپتید که می‌توانند پوست را سفت و جوان کنند و چروک‌ها و خطوط ریز را از بین ببرند. استفاده از محصولات حاوی سلول‌های بنیادی گیاهی هم پیشنهاد خوبی است.

مصرف سرم‌های آب‌رسان به پوست هم در کنار استفاده از جید رولر مفید خواهد بود. آبرسانی به پوست برای زیبا و سالم‌سازی آن ضروری است. روغن‌های روشن‌کننده پوست را هم در ذهن داشته باشید. همه این موارد می‌توانند گزینه‌های خوبی برای مصرف در کنار استفاده از جید رولر باشند.

چه زمانی باید از جیدرولر استفاده کنید؟

شما می‌توانید از جید رولرها در هر زمان از شبانه‌روز استفاده کنید. زمان این کار به خودتان وابسته است؛ مثلا از آن در شب یا صبح در کنار کارهای دیگری استفاده کنید که برای رسیدگی به پوست‌تان انجام می‌دهید. اگر صبح‌ها به‌سراغ این وسیله بروید و آن را از داخل فریزر بیرون بیاورید و روی پوست‌تان بکشید، پف‌ها و خواب‌آلودگی تا حد زیادی از صورت‌تان دور خواهد شد. استفاده از آن در شب‌ها هم به رفع التهاب پوست و ایجاد آرامش کمک می‌کند.

عوارض جانبی استفاده از جیدرولر چیست؟

جید رولر

فرقی نمی‌کند که چه نوع پوستی دارید؛ استفاده روزانه از رولر جیدها مانعی ندارد. البته دقت کنید که اگر از این وسیله به‌درستی استفاده نشود، امکان دارد که باکتری و عفونت را در سطح پوست‌تان پخش کند. جید رولرها برای مشکلات التهابی پوست مانند اگزما و آکنه روزاسه هم هیچ راه‌حلی ندارند. پس اگر به این مشکلات دچار هستید، به‌سراغ این رولرها نروید.

تفاوتی میان جید رولرهای گران و ارزان وجود دارد؟

تصمیم‌گیری برای خرید هر محصولی به شما و ترجیحات‌تان وابسته است. وضعیت جیب‌تان در کنار موارد متعدد دیگر باعث می‌شوند که ترجیحاتی مخصوص به خود داشته باشید. اما یادتان نرود که جید رولرهای ارزان معمولا کیفیت خوبی ندارند. اگر جنسی باکیفیت با قیمتی بیشتر بخرید، هر روز می‌توانید از کاربردهای آن بهره‌مند شوید.

جید رولر

این ماساژور ساختار و کاربردی مانند جید رولرها دارد، با این تفاوت که به‌جای سنگ جید یا همان یشم، در آن از سنگ چشم ببر استفاده شده است. سازندگان این ماساژور دستی مدعی‌اند که سنگ موجود در آن می‌تواند مزایایی مانند افزایش تمرکز، اراده، اعتماد به نفس، بهبود عملکرد مجرای تنفسی، تقویت مراکز حرکتی بدن و استخوان‌ها و… را به‌ همراه داشته باشد.

به‌همراهی لوسیون‌ها و روغن‌های ماساژ می‌توانید از این ماساژور برای ماساژدادن بدن و صورت‌تان استفاده کنید.

جید رولر

این ماساژور هم از هم‌تایان جید رولرهاست، با این تفاوت که در آن به‌جای سنگ یشم از سنگ آمیتیس استفاده کرده‌اند. گفته‌ها حاکی از آن است که آمیتیس ویژگی‌های پاک‌سازی روح را دارد؛ یعنی می‌تواند از ذهنتان مراقبت و به پاک‌سازی روان‌تان کمک کند. تقویت اراده و ترک عادت‌های بد هم در میان ویژگی‌های مثبت این سنگ مطرح می‌شوند.

در آخر

نظرتان درباره استفاده از جید رولر چیست؟ به محصولات مراقبت از پوست اعتقاد دارید؟ فکر می‌کنید که سنگ یشم واقعا اثرات آرامش‌بخش و درمانی دارد؟ اگر تجربه‌ای در این زمینه داشته‌اید، با مطرح‌کردن نظرات‌تان، کار همه ما را برای نتیجه‌گیری‌کردن درباره کاربردهای جید رولر راحت‌تر می‌کنید. پس منتظرتان هستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۸۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان