//
کدخبر: ۴۰۱۵۵۴ //

۶ اشتباه در استفاده از ماسک‌های خانگی که به پوست شما آسیب می‌رساند

بسیاری افراد برای پیشگیری یا حل معضلات پوستی خود به ماسکهای خانگی روی می آورند. در این مطلب به باورهای عامیانه اشتباه که ممکن است به پوست ما آسیب برساند میپردازیم.

6 اشتباه در استفاده از ماسک‌های خانگی که به پوست شما آسیب می‌رساند
به گزارش فرتاک نیوز،

پوست زیبا،سالم ،صاف و شفاف آروزی هر خانمی که برای ظاهر  خود اهمیت قائل میشود هست.

و خیلی از بانوان برای رسیدن به این هدف و جوانتر نشان دادن پوست خود انواع مختلف اقدامات را انجام میدهند .

بعضی افراد برای رفع نواقص پوستی خود به کلینیک های مختلف مراجعه کرده و انواع کارهای زیبایی از قبیل تزریق ژل ،بوتاکس ،انواع لیزر ها،لیفت و کارهای مختلف دیگر را انجام میدهند .

این امری بسیار شایع در بین خانم هاست اما متاسفانه امروزه برخی افراد بدون داشتن اطلاعات صحیح و برای جذب مخاطب برخی مواد را برای داشتن پوست شاداب و زیبا معرفی میکنند که به قول خودشان معجزه میکند ولی ممکن است باعث بهتر شدن که هیچ بلکه باعث ظهور مشکلات جدی و بیشتری نیز شود .

در این مطلب ما به چند مورد اشاره میکنیم که برخلاف باور عمومی که تصور میشود برای پوست مفید است بلکه میتواند باعث مشکلات بیشتر شود.

1.لیموترش

لیموترش میوه ای درختیست و در رده مرکبات قرار میگیرد و همه ما آن را با خواص بیشمارش میشناسیم .بله همین طور است لیمو ترش میوه ای با خاصیت فراوان است .

lPnG5v5zrkx0

از باورهای عامیانه درباره تاثیر لیموترش بر پوست عبارتند از خاصیت لکه بری و جوانسازی پوست،درمان جوش و کمک به تنظیم چربی پوست اشاره کرد

اما واقعیت چیست؟
لیمو ترش سرشار از سیتریک اسید است.استفاده مدام از لیموترش بعنوان ماسک باعث میشود در اثر قرار گیری در مقابل نور آفتاب نقاط و لک های پوستی روی پوست ظاهر شود.هم چنین میتواند باعث خشکی پوست شده و به پوست شما آسیب برساند.

2.جوش شیرین

جوش شیرین با نام دیگر بی کربنات سدیم ماده ای شیمیایی است که در صنایع غذایی به خصوص تولید کیک و شیرینی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

به نقل منابع متعدد آنلاین و باورهای عامیانه جوش شیرین ماده ای با هزاران خاصیت برای پوست است . مثلا گفته میشود برای درمان آکنه، از بین بردن لک ها، بستن منافذ پوستی، درخشندگی پوست، کنترل چربی بیش از حد پوست مفید است

اما ازبسیاری از ما نسبت به معایب وآسیب هایی که این ماده میتواند برای پوست ما ایجاد کند بی اطلاع هستیم.

در واقع جوش شیرین با داشتن PHبالای8 میتواند منجر به ایجاد شوک و استرس در پوست شما شده و باعث کاهش آب و رطوبت پوست و در نتیجه خشکی پوست شود که خود زمینه ساز مشکلات و آسیب های مختلف پوستی است.

3.سیر

تصور عموم بر این است که سیر میتواند منجر به رشد مجدد ابروها و جلوگیری از عفونتها ی پوستی شود .استفاده از سیر در برخی ماسکهای خانگی نیز توصیه شده است.

اما واقعیت این است که سیر میتواند منجر به ایجاد آلرژی ، التهاب ، اگزما وایجاد تاول های پوستی شود .

4.خمیردندان

شاید شما هم شنیده اید که برخی افراد برای از بین بردن سریع جوش های ناخوانده استفاده از خمیر دندان را پیشنهاد میکنند .

خمیردندان دارای ماده ای بنام تریکلوسان است که ماده ای آنتی باکتریال بوده و ممکن است منجربه از بین رفتن باکتری هایی که مسئول ایجاد جوش هستند شود. اما برخی تحقیقات نشان داده اند که تریکلوسان ممکن است با اختلالات هورمونی رابطه داشته باشد.
غلظت به کار رفته این ماده در خمیر دندان مناسب مصارف پوستی نیست و ممکن است سبب ایجاد آسیب هایی چون خشکی وتحریک پوست و قرمزی شود و جوش شما خیلی بدتر از آنچه هست دیده شود.

5.شکر

همه شما احتمالا فواید و اهمیت پاکسازی پوست را شندیده اید . این عمل باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست شده و به شادابی و جوانسازی پوست شما کمک میکند .توصیه میشود در کنار مراقبت های پوستی که دارید ماهی یکبار پاکسازی صورت را انجام دهید .

اما نه توسط هر ماده ای ،بلکه با استفاده از مواد مخصوص و توسط افراد متخصص در این زمینه

شکر یکی از مواردیست که برا ی پاکسازی پوست صورت توصیه میشود اما در نظر داشته باشید دانه های شکر میتوانند منجر به آسیب دیدن پوست شوند و به قولی برای اینکار ساخته نشده اند.

دانه های شکر برای استفاده روی پوست بسیار خشن میباشند و منجر به خراش های ریز میشوند.

6.ویتامین E

شکی نیست که وجود این ویتامین برای سلامتی بدن، به خصوص پوست بسیار مفید است .
ولی آنچه که اخیرا مشاهده میشود استفاده از خود کپسول این ویتامین در انواع ماسکها میباشد .ولی استفاده ویتامین E به این صورت جهت کاهش لک ها و جای اسکار پوستی و پیشگیری از آنها مفید نیست .و بهتر است از هر محصول طبق توصیه های درست استفاده کنید .

ویتامین E برای مردان : بررسی تاثیر مستقیم ویتامین E بر روی مردان

دیدیم که چه باورهای رایجی در مورد برخی مواد وجود دارد و واقعیت امر چیست. پس برای رسیدن به هدف خود ابتدا نوع پوست خود را بشناسید ،مشکل پوست خود را پیدا کرده و با مشورت گرفتن از فراد متخصص محصولات پوستی مختلفی که برای انواع پوست ها طراحی شده است خریداری کرده و استفاده کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۵۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان