//
کدخبر: ۳۹۹۸۴۸ //

راهنمای کامل آرایش صورت| ترتیب مراحل آرایش صورت چگونه است؟

آرایش صورت یک هنر است که می‌تواند زیبایی شما را بیشتر کند. اما چطور می‌توان صورت را به درستی آرایش کرد؟ در این مقاله به شما راهنمای کامل آرایش صورت را آموزش می‌دهیم.

راهنمای کامل آرایش صورت| ترتیب مراحل آرایش صورت چگونه است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

البته که ترتیب مراحل آرایش صورت یک چیز ثابت نیست و هرکس میتواند به سلیقه خودش ترتیب مراحل را انتخاب کند. مثلا اگر ویدیوهای آموزشی میکاپ را تماشا کرده باشید متوجه شده اید که برخی در ابتدا با آرایش صورت کار را آغاز میکنند و بعد به سراغ چشم ها میروند، در حالیکه تعدادی دیگر اول چشم هایشان را آرایش میکنند و بعد صورت. ولی بطور کلی اصول آرایشی را باید در هر ترتیبی رعایت کرد. همانطور که میدانید آرایش انواع مختلفی دارد از آرایش لایت و سنگین گرفته تا میکاپ فانتزی و روزانه که ما در این مطلب از ترتیب های مختلف در رابطه با مراحل آارایش صورت صحبت کرده ایم.

مراحل آرایش صورت

همانطور که گفتیم تنها یک ترتیب وجود ندارد و شما میتوانید مراحل آرایش صورت خود را به روش های زیر ترتیب بندی کنید: 
• چشم ها، ابروها، صورت
• چشم ها، صورت، ابروها
• صورت، چشم ها، ابروها
• صورت، ابروها، چشم ها
• ابروها، چشم ها، صورت
• ابروها، صورت، چشم ها
فقط یادتان باشد که آرایش لب ها در قسمت آخر همه این ترتیب ها انجام میشود. و کل این ترتیب ها درست هستند. با این حال هرکدام را که انتخاب کنید یک سری مراحل ثابت دارند که باید آنهارا رعایت و به ترتیب درست انجام دهید. قبل از رفتن به سراغ ترتیب و اصول آرایشی لازم است یادآوری کنیم که حتما از محصولات با کیفیت و مرغوب برای آرایش قسمت های مختلف صورت خود بهره مند شوید. یکی از برندهایی که در این زمینه موفق عمل کرده است برند لوازم آرایشی فلورمار است که میتوانید آنرا مدنظر قرار دهید.

ترتیب صحیح آرایش چشم ها

۱. پرایمر چشم (یا کانسیلر)
۲. سایه چشم
۳. براق کننده سایه، متالیک و یا سایه مایع (اختیاری)
۴. خط چشم
۵. ریمل
۶. مژه ها
هنگام استفاده از سایه چشم، رایج ترین ترتیب اعمال آن به این شکل است:
۱- سایه مات روشن شبیه به رنگ پوست
۲- سایه ای با تناژ رنگی ملایم
۳- سایه های تیره و عمیق
۴- شیمر/ساتن/دوکروم/متالیک
این یک دستور قطعی نیست. برخی از آرایشگران با سایه های غلیظ و عمیق شروع میکنند و بعد به سراغ سایه های روشن تر میروند. بنابراین ترتیب استفاده از سایه چشم نیز بسته به نتیجه دلخواه تغییر میکند.

ترتیب صحیح مراحل آرایش صورت

در صورت استفاده از برنزر، رژگونه و هایلایتر پودری:
۱- مرطوب کننده
۲- پرایمر
۳- تصحیح کننده رنگ (اختیاری)
۴- کرم پودر
۵- کانسیلر
۶- پودر
۷- برنزر/رژگونه/هایلایتر
۸- اسپری تثبیت کننده (در انتهای آرایش)
وقتیکه از برنزر، رژگونه و هایلایترهای پودری استفاده میکنید خیلی مهم نیست که به چه ترتیبی آنهارا اعمال میکنید ولی اکثر افراد به ترتیبی که در بالا گفته شد از انها استفاده میکنند.
ولی اگر از رژگونه یا هایلایتر کرمی استفاده میکنید این ترتیب کاملا تغییر میکند زیرا همیشه باید از کرم ها پیش از مواد آرایشی پودری استفاده کرد.
در صورت استفاده از برنزر، رژگونه و هایلایتر کرمی:
۱- مرطوب کننده
۲- پرایمر
۳- تصحیح کننده رنگ (اختیاری)
۴- کرم پودر
۵- کانسیلر
۶- برنزر/ رژگونه/ هایلایتر
۷- پودر
۸- اسپری تثبیت کننده (در انتهای آرایش)
به دلیل استفاده از محصولات کرمی، باید ترتیب استفاده از پودرها را تغییر دهید. استفاده از پودرها پس از کرم از ماسیده شدن آرایش جلوگیری میکند.

ترتیب صحیح آرایش ابروها

محصولات آرایشی ابرو انواع مختلفی دارد مثل روغن یا پماد ابرو، پودر، ژل و غیره. اکثر افراد برای آرایش ابروهای خود از یک یا دو محصول استفاده میکنند. در بیشتر مواقع ابتدا باید از مداد یا پودر ابرو استفاده کنید و سپس برای تثبیت و لیفت کردن ابروهایتان به سراغ ژل ابرو بروید.

ترتیب صحیح آرایش لب ها

اگر از چند محصول برای آرایش لب هایتان استفاده میکنید، بهتر است که به این ترتیب پیش بروید:
۱- خط لب
۲- رژ لب
۳- برق لب
اگر میخواهید دو رنگ رژ را باهم ترکیب کنید، ابتدا از رژ تیره و بعد از رژ روشن تر استفاده کنید.

آموزش قدم به قدم آرایش صورت

حال که در رابطه با ترتیب آرایشی قسمت های مختلف صورت صحبت کردیم، میرویم به سراغ توضیح مراحل آرایش صورت که غالبا افراد در رایج ترین حالت ممکن از این ترتیب استفاده میکنند.

مرحله ۱: مرطوب کننده

استفاده از مرطوب کننده

قبل از اینکه شروع به آرایش کنید، زمانی را برای زدن مرطوب کننده بر روی پوست تان اختصاص دهید. یادگیری نحوه صحیح استفاده از مرطوب کننده بر روی پوست، نیمی از کار است. مقدار کمی مرطوب کننده را بردارید و از پیشانی خود شروع کنید. بعد به سراغ مرکز صورت خود بروید و به سمت بیرون و بالا حرکت کنید. مطمئن شوید که مرطوب کننده را بطور یکنواخت بر روی پوست خود مالیده اید تا از مسدود شدن منافذ پوست تان جلوگیری شود. در نهایت با استفاده از حرکات دایره ای شکل پوست خود را ماساژ دهید و تا رفتن به مرحله بد چند دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده خشک شود.
انتخاب یک مرطوب کننده مناسب، بخش مهمی از پازل است. مرطوب کننده ها انواع مختلفی دارند از مرطوب کننده های خانگی گرفته تا انواع صنعتی آنها. در اینجا نگاهی به انواع مرطوب کننده های سبک تا سنگین می اندازیم:

۱- اسپری صورت

محلول های مبتنی بر آب هستند که اغلب حاوی ویتامین ها و عطرها مناسب برای پوست میباشند. این نوع محصول برای بازگرداندن رطوبت به پوست شما طراحی نشده است ولی میتواند برای حفظ ظاهری شاداب در طول روز مفید باشد. وقتی پوست تان احساس خستگی میکند کافی است مقداری از آنرا بر روی پوست خو اسپری کنید.

۲- سرم ها

سرم ها محصولات سبک وزنی هستند که براحتی توسط پوست جذب میشوند. انواع مختلفی از سرم ها به هدف رفع مشکل مناطق مختلف پوست طراحی شده اند. برخی از سرم ها به مرطوب کردن پوست و جلوگیری از چین و چروک کمک میکنند درحالیکه برخی دیگر حاوی موادی هستند که میتوانند پوست را روشن کنند.

۳- لوسیون ها

رایج ترین نوع مرطوب کننده ها هستند که برای انواع پوست مناسب اند. لوسیون هایی را انتخاب کنید که دارای برچسب “non-comedogenic” هستند. این محصولات برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست طراحی شده اند.

۴- کرم ها

اگر پوست تان زیادی خشک میشود، باید به سراغ کرم ها بروید. کرم ها نسبت به محصولات قبلی بافت سنگین تری دارند و میتوانند پوست های بیش از حد خشک را آبرسانی کنند. کرم های مخصوص روز را میتوانید بعنوان پایه ای برای آرایش خود استفاده کنید ولی کرم های مخصوص شب مناسب این کار نیستند زیرا به گونه ای طراحی شده اند که رطوبت بیشتری را به هنگام خواب به پوست شما میدهند. قبل از خواب آنها را بر روی پوست خود بمالید و صبح با پوستی نرم و لطیف بیدار شوید.

۵- روغن ها

اگر به مرطوب سازی بیشتری نیاز دارید، روغن ها را در نظر بگیرید. برخی از روغن ها میتوانند یک انتخاب عالی برای افرادی با پوست خشک، حساس و معمولی باشند. با این حال اگر پوست تان مستعد آکنه است و چربی تولید میکند، از روغن ها صرفنظر کنید.

مرحله ۲: پرایمر

مراحل آرایش صورت؛ پرایمر

اکنون که پوست تان به خوبی مرطوب شده است به سراغ پرایمر بروید. چه بخواهید یک آرایش لایت داشته باشید و یا آرایش سنگین، پرایمر اولین قدم است. استفاده از پرایمر زیر آرایش باعث ماندگاری بیشتر میکاپ تان میشود.
بنابراین پرایمر دقیقا چیست؟ به پرایمر بعنوان پایه ای برای زیرسازی آرایش صورت خود فکر کنید که به نرم تر شدن پوست و ماندگاری آرایش کمک میکند. پرایمرها ژل های یا کرم های صاف ابریشمی هستند که خطوط و منافذ روی صورت شما را پر میکنند، بافت های ناهموار را صاف میکنند و پوستی ایده آل برای مراحل بعدی آرایش تان ایجاد میکنند.
برای استفاده از پرایمر ابتدا مقدار کمی از آنرا بر روی نوک انگشتان خود یا برس و اسفنج آرایشی تان قرار دهید. دقت کنید که استفاده پرایمر را با مقادیر کم آغاز کنید. با پرایمری به اندازه یک نخود بر روی مرکز صورت خود آغاز کنید و به آرامی آنرا به سمت گونه ها، پیشانی و چانه خود بکشید.
برای نواحی اطراف چشم و پلک ها از یک پرایمر مخصوص استفاده کنید زیرا پلک ها میتوانند در طول روز چربی تولید کنند و استفاده نکردن از یک پرایمر اختصاصی میتواند منجر به چروک شدن این ناحیه شود.

مرحله ۳: کرم پودر

مراحل آرایش صورت؛ کرم پودر

وقتی نوبت به کرم پودر میرسد، پیدا کردن کرم پودر مناسب رنگ پوست تان بسیار مهم است. شاید پیدا کردن چنین کرم پودری زمان بر باشد ولی ارزشش را دارد زیرا کرم پودر یکی از مهمترین قسمت های مراحل آرایش صورت است. پس از انتخاب محصول مورد نظر باید به سراغ ابزار هایی که با استفاده از آن میتوان کرم را بر روی پوست خود پهن کنید بروید. هر چند که برخی افراد با انگشتان خود این کار را انجام میدهند ولی حتما قبل از انجام این کار دست هایتان را بشویید.
از مرکز صورت خود شروع کنید و به سمت بیرون بروید. سعی کنید که کرم پودر را بطور یکنواخت بر روی صورت خود پخش کنید. برخی از برس ها برای اینکار بسیار عالی هستند. برای داشتن یک کرم پودر خوب میتوانید به سراغ لیست بهترین کرم پودرهای ایرانی بروید. 

مرحله ۴: کانسیلر

دو نوع کانسیلر داریم: کانسیلر مایع و کانسیلر فشرده. کانسیلر مایع برای مواقعی که میخواهید ناحیه وسیعی از صورت را بپوشانید بسیار عالی است. همچنین برای کسانی که به دنبال پوششی سبک هستند و میخواهند چین و چروکهای اطراف چشم ها و لب ها را بپوشانند، به خوبی عمل میکند. 
کانسیلر فشرده برای پوشش دهی بیشتر و نواحی کوچکتر مناسب است. بهتر است دو رنگ کانسیلر داشته باشید. یکی که بسیار شبیه به رنگ پوست تان باشد تا برای کاور کردن جوش ها و سایر لک ها استفاده شود. دیگری باید روشن تر از رنگ پوست شما باشد تا بتوانید ویژگی های قسمت های مختلف صورت را برجسته تر کند.
برای کاهش سیاهی زیر چشم و ایجاد ظاهری درخشان و روشن، در این ناحیه از کانسیلر استفاده کنید. برای کاهش لک ها و جای جوش نیز میتوانید مستقیما در این قسمت ها از کانسیلر استفاده کنید. بطور کلی برای برجسته تر کردن ویژگی های صورت خود بهتر است در این نواحی از کانسیلر استفاده کنید:
• روی مرکز پیشانی بصورت افقی
• پایین مرکز بینی
• زیر چشم ها

مرحله ۵: برنزر

استفاده از برنزر کاملا سلیقه ای است. یکی از رایج ترین اشتباهاتی که در برنزه کننده اتفاق می افتد، انتخاب رنگ آن است. اگر به کار با برنزر عادت ندارید از رنگی استفاده کنید که حداکثر دو درجه تیره تر از پوست شما باشد. هنگامیکه رنگ مناسب را تهیه کردید، با استفاده از برنزر ۳ خط در هر طرف صورت خود بکشید. یکی بر روی پیشانی،یکی گونه ها و دیگری بر روی خط فک. سپس آنهارا به خوبی فید کنید. فراموش نکنید که آنرا با گردن خود نیز ترکیب کنید.

مرحله ۶: رژگونه

مراحل آرایش صورت؛ رژگونه

گونه های برافروخته قرن هاست که یکی از عناصر اصلی جذابیت در آرایش بوده است. اگر دوست دارید کمی رنگ و شادابی به صورت خود اضافه کنید، رژگونه میتواند کلید اصلی آن باشد. رژگونه مورد نظر خود را که رنگی هماهنگ با آرایش کلی صورت تان دارد، با استفاده از براش مخصوص رو استخوان گونه خود تا نزدیک گوش ها بکشید. برا اینکه بتوانید این محل را به درستی پیدا کنید کافی است که که لب های خود را جمع کنید تا گونه هایتان مشخص شود.

مرحله ۷: هایلایتر

مراحل آرایش صورت؛ هایلایتر

انتخاب یک هایلایتر مناسب به درخشش آرایش تان می افزاید. هایلایترها در اشکال مختلفی از جمله مایع، کرمی و پودری وجود دارند. میتوانید از یکی و یا ترکیب آنها استفاده کنید. قسمت هایی از صورت که میتوانید از هایلایتر بر روی آنها استفاده کنید عبارتند از:
• قسمت نوک بینی
• بالا استخوان گونه
• گوشه های داخلی پلک ها
• روی استخوان ابرو
• فرورفتگی بالا لب
• مرکز پیشانی
• مرکز چانه
این موارد نیز الزامی نیستند و با چند بار آزمون و خطا میتوانید به این نتیجه برسید که کدام قسمت های صورت تان بهتر است هایلایت شوند.

مرحله ۸: سایه چشم

مراحل آرایش صورت؛ سایه چشم

چه یک سایه خنثی و یا یک سایه رنگی، میتواند جذابیت ظاهر شما را بیشتر کند. بهتر است از هر مدل ارایشی که استفاده میکنید دو رنگ سایه چشم مکمل را انتخاب کنید: یکی روشن تر و دیگری تیره تر.
برس سایه چشم را به سایه آغشته کنید و در ابتدا کمی آنرا بتکانید تا چیزهای اضافی آن دور ریخته شوند. سایه روشن تر را روی کل پلک خود بزنید. و بعد به سراغ سایه تیره تر بروید و آنرا در قسمت هایی از پلک که ترکیب بهتری را ایجاد میکند بکشید. اگر میخواهید غلیظ تر پیش بروید میتوانید از یک سایه تیره تر دیگر نیز استفاده کنید.

نکته: در انتخاب انواع محصولات آرایشی برای چشم، دقت کافی داشته باشید. به ترکیبات و تاریخ انقضای آنها توجه کنید زیرا امروزه حساسیت چشم به محصولات آرایشی یکی از آلرژی های رایج چشمی در بین بانوان است.

مرحله ۹: خط چشم

مراحل آرایش صورت؛ خط چشم

کشیدن خط چشم میتواند دشوار باشد ولی جلوه بسیار خوبی به چشمان شما میدهد. امروزه خط چشم های مختلفی از جمله خط چشم مایع، خط چشم ژله ای، خط چشم مدادی در بازار وجود دارد که با توجه به رنگ، ماندگاری و تخصص خودتان در کشیدن خط چشم میتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید. اگر از خط چشم کشیدن میترسید و یا در آن مبتدی هستید، پیشنهاد ما استفاده از خط چشم مدادی است. زیرا استفاده آن نسبت به انواع دیگر، راحتر است.
مدل خط چشم تان نیز به فرم چشم ها، مدل آرایش و لایت یا سنگین بود آن بستگی دارد. برای مثال در آرایش های سنگین به داشتن خط چشم های پهن و کشیده توصیه میشود در حالی که در آرایش های لایت و اروپایی خط چشم نازک و کوتاه رایج تر است.

مرحله ۱۰: ریمل

مراحل آرایش صورت؛ ریمل

فرقی نمیکند که چه مدل آرایشی را انتخاب میکنید، ریمل جزء فاکتورهای اجتناب ناپذیر است. شما میتوانید از رنگ های مختلفی برای ریمل تان استفاده کنید ولی رنگ های مشکی، سرمه ای و قهوه ای جزء رایج ترین ها هستند. در ابتدا با فر کردن مژه هایتان با استفاده از یک فرمژه شروع کنید. پس از آن برس ریمل را بر روی ریشه مژه های بالایی خود قرار داده و بچرخانید. اگر میخواهید چشمان تان مرکز توجه باشد میتواند سه تا چهار مرحله ریمل بزنید. زدن ریمل بر روی مژه های پایین باعث درشت تر دیده شدن چشم هایتان میشود.

مرحله ۱۱: آرایش ابروها

مراحل آرایش صورت؛ آرایش ابروها

آرایش ابرو ها در بسیاری از مواقع به خصوص در آرایش های لایت و روزانه کاملا اختیاری است. ولی اگر میخواهید ابروهایتان را آرایش کنید میتوانید از محصولات مختلفی بهره مند شوید محصولاتی مثل مداد ابرو، سایه ابرو، ژل و غیره. برای آرایش ابروها، در ابتدا بهتر است ابروهای خود را مرتب کنید و با استفاده از مداد ابرو نواقص آنرا برطرف کنید. و بعد با توجه به رنگ پوست و ابروهایتان شروع به رنگ کردن انها کنید. در نهایت هم میتوانید برای تثبیت و لیفت ابروها از یک ژل و یا صابون کمک بگیرید و با استفاده از برس مخصوص آنها را فیکس کنید.

مرحله ۱۲: برق لب و رژ

اگر پوست لبت تان ترک خورده و پوسته پوسته شده است بهتر است قبل از استفاده از برق لب و رژ از یک اسکراب برای از بین بردن پوست های مرده لب تان استفاده کنید. سپس برای نرم کردن لب ها، مرطوب کننده بزنید. رنگ رژ و خط لب مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر میخواهید از هر دوی اینها استفاده کنید بهتر است رنگ شان باهم هماهنگ باشد. اگر میخواهید آرایشی لایت و نچرال داشته باشید میتوانید به سراغ برق لب بروید. فقط حواستان باشد که برق لب را خارج از خط لب خود نزنید.

مرحله ۱۳: اسپری تثبیت کننده آرایش یا فیکساتور

و اما مرحله آخر از مراحل آرایش صورت؛ اگر میخواهید صورت تان پس از آرایش برق نزند و پوست تان عرق نکند و در عین حال میکاپ تان ماندگاری بالایی داشته باشد، باید از یک اسپری تثبیت کننده استفاده کنید. اسپری های تثبیت کننده آرایش برای انواع پوست ها طراحی شده اند و مثل تافت بر روی موها عمل میکنند. کافی است با فاصله مناسبی این ماده را بر روی آرایش خود اسپری کنید و بگذارید تا بطور طبیعی خشک شود.

سخن پایانی

 ترتیب مراحل آرایش صورت همانطور که در این مقاله توضیح دادیم، یک چیزی ثابت نیست و میتواند از فردی به فرد دیگر فرق داشته باشد. با این حال روش و اصول هایی وجود دارد که باید آنهارا رعایت کرد. ما در این مطلب به ترتیب های ممکن در مراحل آرایش صورت پرداختیم و رایج ترین آنرا بطور کامل توضیح دادیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۹۸۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان