//
کدخبر: ۳۹۹۶۴۳ //

معرفی انواع میکاپ و سبک های آن| هر مدل آرایشی مناسب چه موقعیتی است؟

در این یادداشت می‌خواهیم انواع سبک های میکاپ را به شما معرفی کنیم و ویژگی منحصربه‌فرد هرکدام را شرح دهیم.

 معرفی انواع میکاپ و سبک های آن| هر مدل آرایشی مناسب چه موقعیتی است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 امروزه اهمیت دادن به آرایش های زنانه بیش از پیش مورد استقبال خانم ها قرار گرفته است. به صورتی که برای حضور در مهمانی و مراسم های جشن مختلف ترجیح می دهند، چهره ای آراسته و زیبا داشته باشند. در صورتی که شما نیز به زیبایی چهره خود اهمیت می دهید و قصد آشنا شدن با انواع آرایش های زنانه را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با انواع آرایش صورت زنانه و جدیدترین مدل ها آشنا شوید.

انواع سبک های آرایش زنانه

انواع سبک های آرایش زنانه

به طور کلی از گذشته تاکنون انواع سبک های مختلف آرایش وجود دارد که در زمان خاص خود طرفداران زیادی داشته اند. اما برخی از سبک ها به تازگی معرفی شده و سریعا مورد استقبال قرار گرفته اند. در واقع امروزه تمرکز میکاپ آرتیست ها روی زیبایی، سادگی و نچرال بودن چهره فرد است. به طور کلی انواع سبک های آرایش زنانه عبارتند از:

۱- سبک اروپایی

سبک اروپایی همان طور که از نام آن پیداست، از کشورهای اروپایی شروع شد و سپس به دلیل سادگی خاص و منحصر به فردی که دارد، سریعا مورد استقبال قرار گرفت. این سبک با نام دیگر سبک اروپایی نیز شناخته می شود.

سبک اروپایی

علاوه بر این، بسیاری از عروس خانم ها این سبک را به عنوان سبک انتخابی خود در روز عروسی می پسندند. در این سبک سایه ها کاملا مات و ساده است و از رنگ های جیغ و تند استفاده نمی شود.

همچنین رنگ رژ لبی که در سبک اروپایی استفاده می شود، مات و نود است. در واقع هدف اصلی این سبک، سادگی و پوشاندن عیوب چهره و صورت و ایجاد هارمونی است.

۲- سبک کلاسیک

اولین سبک آرایش که در گذشته بین خانم های جوان محبوب بود و در جشن های عقد و عروسی از آن استفاده می شد، سبک کلاسیک است. در این سبک نیز سادگی و خاص بودن حرف اول را می زند.

بدین صورت که بین آرایش چشم و لب ها ارتباط مستقیمی وجود دارد. به گونه ای که اگر آرایش چشم ها و رنگ سایه و میزان استفاده از ریمل و خط چشم ها زیاد باشد، باید رنگ رژ لب را ساده و کم رنگ تر انتخاب کرد و بالعکس.

سبک کلاسیک

رنگ رژ لبی که در این بازی استفاده می شود، رنگ های قرمز یا زرشکی است و معمولا برای افرادی که چشم و موهای مشکی و تیره دارند، انتخاب می شود.

۳- سبک عربی

یکی از سبک های آرایش صورت زنانه که صرفا در کشورهای عربی از جمله عمارات، قطر، کویت، دبی و … طرفداران زیادی دارد، سبک آرایش عربی است.

در این سبک تمرکز روی استفاده از مواد آرایشی با غلظت بالا و رنگ های گرم و تیره است. به همین دلیل جز انواع میکاپ های زنانه سنگین و چرب محسوب می شود. به گونه ای که در انتهای کار چهره فرد به طور کامل تغییر می کند و شاهد چهره ای جدید خواهید بود.

سبک آرایش عربی

۴- سبک هالیوودی

سبک هالیوودی نیز به دلیل سادگی خاص و منحصر به فردی که دارد، به عنوان یکی از بهترین و جدیدترین مدل های آرایش زنانه محسوب می شود. در واقع در این سبک هدف روی سادگی و نچرال بودن چهره فرد است.

سبک هالیوودی

این سبک تا حد زیادی به سبک آرایش اروپایی مشابه است. با این تفاوت که تضاد خاصی بین چشم ها و لب ها وجود دارد. در این سبک سال هاست در کشورهای اروپایی و در بین سلبریتی ها استفاده می شود. اما خوشبختانه امروزه به عنوان یکی از بهترین سبک ها بین میکاپ آرتیست ها در سالن زیبایی شناخته می شود.

۵- سبک خلیجی

سبک خلیجی همان طور که از نام آن پیداست، متعلق به مناطق جنوب کشور است که هنوز هم در برخی از شهرهای جنوب کشور این سبک طرفداران زیادی دارد. به گونه ای که در این سبک از رنگ های تیره برای آرایش چشم ها استفاده می شود.

سبک آرایش خلیجی

همچنین خط چشم ها به صورت طولانی و حتی با تزئین انجام می شود. همچنین برای درشت و تیره تر نشان دادن چشم ها از مژه های پر پشت و مصنوعی استفاده می شود.

جدیدترین مدل های آرایش زنانه

جدیدترین مدل های آرایش زنانه

با وجود این که زمان انتخاب سبک آرایش در سالن آرایش زنانه صرفا به فرم صورت و چشم ها و لب توجه می شود، اما برخی افراد ترجیح می دهند که صرفا جدیدترین مدل های آرایش زنانه برای آن ها انجام شود. از جمله جدیدترین و بهترین میکاپ های زنانه می توان موارد زیر را نام برد:

۱- سبک آرایش هالیوودی

همان طور که در پاراگراف های بالاتر اشاره شد، در آرایش سبک هالیوودی هدف حفظ زیبایی طبیعی چهره و سادگی است. به همین دلیل در آن از رنگ های نود و کم رنگ استفاده می شود.

سبک آرایش هالیوودی

علاوه بر این، برای آرایش چشم ها به هیچ وجه از مژه های سنگین و با ریمل و خط چشم های سنگین و زیاد استفاده نمی شود. بلکه هدف کامل یا زیباتر کردن زیبایی چهره است.

۲- سبک آرایش مدیوم

سبک آرایش مدیوم جز انواع سبک هایی شناخته می شود که امروزه کم تر نام آن شنیده شده است. در این سبک از رنگ هایی کم تر و سبک تر از سبک آرایش غلیظ استفاده می شود. به گونه ای که در نگاه اول متوجه وجود تغییراتی در چهره فرد خواهید شد.اما ممکن است زیاد زننده و زیاد به نظر نرسد.

سبک آرایش مدیوم

سبک آرایش مدیوم معمولا برای حضور در محضر عقد، آرایش مناسب برای تولد، مراسم خواستگاری یا مراسم بله برون و خانم های جوان پیشنهاد می شود.

۳- آرایش شب

یکی از سبک های جدیدی که امروزه بین خانم های جدید شنیده می شود، آرایش شب است. این نوع آرایش معمولا برای حضور در جشن مهمانی، و جشن تولدها برای خانم های جوان که به زیبایی خود اهمیت می دهند، پیشنهاد می شود.

آرایش شب

در این سبک آرایش زنانه از رنگ های تیره و غلیظ و کمی براق استفاده می شود که زیبایی و جذابیت خاص و منحصر به فردی دارد.

یکی از ویژگی های خاص آرایش شب این است که برای چشم‌ ها از سایه هایی با رنگ تیره مثل سیاه، قهوه ‌ای، خاکستری تیره، قهوه‌ ای مایل به قرمز و … و کرم پودرهایی با میزان ماندگاری زیاد استفاده می شود.

۴- آرایش سبک نود

یکی از جدیدترین سبک های آرایش زنانه ، سبک نود است. در این سبک تمرکز روی حفظ زیبایی چهره و جذاب به نظر رسیدن صورت است. بدین صورت که در آن از رنگ های کم رنگ یا به اصطلاح نود مانند کرمی، صورتی کم رنگ، صورتی کثیف و … استفاده می شود.

این سبک برای افرادی پیشنهاد می شود که چهره آن ها به صورت نچرال زیبا است. به همین دلیل برای آرایش چشم ها از سایه های کم و حتی با رنگ های قهوه ای روشن استفاده می شود.

آرایش سبک نود

همچنین نیازی به استفاده از سایه های تیره و مژه های مصنوعی و کرم پودرهای سنگین و زیاد نیست. چون هدف حفظ سادگی و جذاب بودن است.

۵- آرایش اسموکی یا دودی

نوعی از آرایش که تمرکز آن روی چشم هاست و با رنگ های تند و تیره سبک غلیظی از آرایش را برای چشم در نظر میگیرد.

آرایش اسموکی یا دودی

۶- آرایش درخشان یا شاین

نوعی از آرایش های غلیظ است که در آن برای سایه چشم و رژ لب یا رژ گونه از لوازم و رنگ های براق و درخشان استفاده میشود.

آرایش درخشان یا شاین

۷- آرایش مینیمال یا نچرال و روزانه

همانطور که از نام ان پیداست مناسب فعلیت های روزمره چون محل کار یا دیدارهای دوستانه است و تمرکز آن روی سادگی و تغییرات جزئی است.

آرایش مینیمال یا نچرال و روزانه

۸- آرایش عربی

تمرکز آن روی آرایش چشم ها با خط چشم های کلفت و بلند، مژه های پر وسایه های غلیظ و مشخص است. این سبک مناسب اشخاصی با چشم های درشت می باشد.

آرایش عربی

۹- آرایش عروسکی

در این سبک به بزرگ نشان دادن چشم ها،کوچک نشان دادن بینی و طراحی موها به شکل موی عروسک پرداخته می‌شود.

آرایش عروسکی

۱۰- آرایش جوان کننده

هدف این آرایش پوشاندن چین و چروک های چهره و شاداب و سرحال تر نشان دادن چهره بانوان مسن تر است.

آرایش جوان کننده

۱۱- آرایش ژاپنی یا شرقی

در این سبک تمامی آرایش های صورت از یک تناژ رنگی پیروی میکنند.

آرایش ژاپنی یا شرقی

۱۲- میکاپ هندی

مانند میکاپ خلیجی بر روی چشم ها بیشتر کار می‌شود با این تفاوت که برای پوست از سفید کننده ها استفاده شده و در نهایت پیرسینگ و زیورآلات هندی استفاده میشود.

میکاپ هندی

۱۳- میکاپ برای عکاسی

شاید یک ارایش برای امور روزمره یا مهمانی ممناسب باشد اما زیبایی های ان در بخوبی در عکس منتقل نشود. این سبک ارایش برای بهتر نشان دادن چهره و اجزای صورت در عکس به کار برده می شود.

میکاپ برای عکاسی

۱۴- سبک آرایش مینرال یا معدنی

به جای استفاده از لوازم آرایش شیمیایی از مواد ساخته شده از طبیعت و مواد معدنی طبق توصیه متخصصان برای آرایش استفاده میشود تا کمترین آسیب به پوست وارد شود.

سبک آرایش مینرال یا معدنی

۱۵- آرایش دائمی

برای نواحی چشم ها،ابرو و لب ها به کار برده می‌شود و رنگ مورد نظر با دستگاه مخصوص به زیر پوست انتقال داده میشود.

شیدینگ لب

۱۶- آرایش و میکاپ مات

بدون استفاده از رنگ های تند و براق زیبایی چهره را دوچندان میکند و از سایه و رژ مات استفاده میشود.

آرایش و میکاپ مات

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۹۶۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان