//
کدخبر: ۹۳۰۵۷ //

نوعروس ۱۶ ساله از شوهرش تمکین نکرد و او را کشت / حکم اعدام نورا صادر شد

دختر 16 ساله که به ازدواج اجباری تن داده بود پس از عروسی به مدت سه سال فراری بود تا اینکه خانواده اش او را تحویل شوهرش دادند تا اینکه زن جوان شوهرش را هنگامی که می خواست به اجبار با او روابط زناشویی داشته باشد با چاقو کشت و دادگاه هم برای او به خاطر همسرکشی حکم اعدام صادر کرد.

نوعروس 16 ساله از شوهرش تمکین نکرد و او را کشت / حکم اعدام نورا صادر شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 دادگاهی در سودان یک زن جوان را به اتهام کشتن  همسرش به اعدام  محکوم کرده است.

  نورا حسین می گوید شوهرش را به این علت کشته که به او تجاوز  کرده است. خانواده مقتول از پذیرش دیه خودداری کرده اند و به همین علت قاضی حکم اعدام او را صادر کرده است و گروه های مدافع حقوق بشر خواهان لغو این حکم هستند.

نورا حسین که ۱۹ سال دارد، سه سال پیش به اجبار ازدواج کرد. او پس از ازدواج از خانه فرار  کرد و نزد یکی از اقوامش مخفی شد اما پس از سه سال به وسیله خانواده خودش به پلیس  تحویل داده شد.

نورا حسین گفته است که شش روز پس از بازگردانده شدن، بستگان همسرش دست و پایش را نگه داشتند تا همسرش به او تجاوز کند و یک روز پس از این اتفاق، همسر نورا حسین تلاش کرد تا دوباره به زور با او رابطه جنسی برقرار کند ولی این بار نورا با چاقو به او ضربه زد.

عفو بین الملل که خواهان لغو حکم اعدام خانم حسین است در اظهاراتی عنوان کرده است که قتل همسر ( متجاوز) در این پرونده نشان دهنده شکست تلاش مقام های سودان برای مقابله با ازدواج کودکان و ازدواج اجباری است.

به گفته سیف ماگانگو، نماینده عفو بین الملل، نورا حسین یک قربانی است و حکم صادر شده هم بی رحمانه است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۳۰۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان