//
کدخبر: ۷۷۰۱۹ //
توسط سربازان میانمار هنگام فرار زنان اقلیت مسلمان روهینگیا صورت گرفت

شرمساری خانواده ها از بارداری دخترانشان قبل از ازدواج

یک مامای ژاپنی و عضو سازمان بین المللی پزشکان بدون مرز که در زمینه کمک به زنان پناهنده روهینگیایی فعالیت کرده است گفت: زنان اقلیت مسلمان روهینگیا که از میانمار فرار کرده اند، توسط سربازان این کشور به شدت مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند.

به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رسانه های ژاپن، 'مارینا کوجیما' امرور دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی افزود: زنان روهینگیایی که پیش از ازدواج باردار شده اند، مایه شرمساری خانواده های خود تلقی می شوند، وی می افزاید حتی بارداریی که در نتیجه تجاوز باشد، اشتباه قربانی تلقی می شود.

صدها هزار نفر از مسلمانان روهینگیا، از جنگ در ایالت راخین در غرب میانمار، به بنگلادش کشور همسایه، گریخته اند.

گروه های حقوق بشر می گویند بسیاری از دختران و زنان روهینگیایی، قربانی آزار و اذیت جنسی اعضای نیروهای امنیتی میانمار شده اند.

کوجیما به تعداد زیادی از قربانیان سوء استفاده جنسی اشاره کرد که هیچ کسی را برای مشورت ندارند و نیز به دلیل ترس از شناخته شدن نمی توانند به بیمارستان مراجعه کنند.

این عضو سازمان بین المللی پزشکان بدون مرز افزود تعدادی از این زنان، زمانی که در تلاش برای سقط جنین بدون کمک های پزشکی بودند، جان خود را از دست دادند.

کوجیما برای زنانی که بارها مورد آزار جنسی قرار گرفته اند و یا آنهایی که تجربه های سخت و دلخراشی همانند کشته شدن اعضای خانواده های شان را داشته اند، درخواست افزایش کمک های روانشناسی کرد

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۷۰۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان