//
کدخبر: ۸۵۳۱۹ //

۷۳ سال زندان برای قاتلان مرد یهودی در تهران + عکس

قضات دیوان عالی کشور حکم 73سال زندان،شلاق و دیه چهار متهم را که به خانه مرد یهودی دستبرد زده و وی را کشته بودند

73 سال زندان برای قاتلان مرد یهودی در تهران + عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

اواخر سال 89 دختر جوانی به پلیس Police آگاهی تهران رفت و کمک خواست. وی گفت:دانشجو هستم و در شمال کشور تحصیل می کنم. عمویم هاتف 63ساله که یهودی است به تنهایی در خانه اش در میدان توحید تهران زندگی می کرد و من همیشه با او در ارتباط بودم اما حالا از آبان ماه است که پاسخ تماس هایم را نمی دهد. وقتی به تهران آمدم و مقابل خانه عمویم رفتم با مرد ناشناسی روبه رو شدم که ادعا کرد خانه را از عمویم خریده است. او حتی سند خانه را هم به من نشان داد. عمویم اگر می خواست خانه اش را بفروشد حتما به من اطلاع می داد. می ترسم بلایی سرعمویم آمده باشد.

به دنبال شکایت دختر جوان تحقیقات پلیس آغاز شد . پلیس به بازجویی از صاحب خانه جدید پرداخت و دریافت این مرد خانه را از مالک آن خریده است. وقتی در بررسی های بعدی روشن شد چند فقره از چک های قربانی در بازار Store فروخته شده است فرضیه کشته شدن مرد تنها قوت گرفت.

پلیس با تحقیقات دنباله دار توانست ردپای یکی از فروشنده های یکی از چک های هاتف را پیدا و وی را بازداشت کند. این مرد 40 ساله که سعی داشت با دروغگویی پلیس را گمراه کند پس از ماه ها بازجویی به سرقت Stealing از خانه مرد تنها با همدستی سه نفر از دوستانش اعتراف کرد.

وی همچنین پسر همسایه هاتف به نام هومن را طراح نقشه دزدی theft از خانه مرد تنها معرفی کرد. به این ترتیب چهار مرد میانسال و پسر همسایه قدیمی هاتف بازداشت شدند. آنها به قتل Murder مرد تنها با انگیزه سرقت و فروش خانه اش با سند جعلی اعتراف کردند و در حالی که با گذشت 6سال از این ماجرا هنوز هیچ اثری از جنازه به دست نیامده بود در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.

در جلسه دادگاه وکیل برادر زاده هاتف برای متهمان اشد مجازات خواست.

سپس سه مرد 40، 44 و 46ساله که متهم به مشارکت در قتل هستند یک به یک در جایگاه ویژه ایستادند. احمد گفت: هومن دوست صمیمی ام بود. او که سالها با هاتف همسایه بود و او را می شناخت نشانی خانه او را برای سرقت به من و دوستانم داد و خودش هم نقشه سرقت را کشید. من و مجید و اسماعیل خودمان را مامور اداره برق معرفی کردیم و مقابل در خانه هاتف رفتیم. وقتی در را برایمان باز کرد داخل رفتیم و پاهایش را با چسب بستیم. سپس 2 سکه طلا، یک ظرف عتیقه و سند خانه را برداشتیم و از خانه بیرون آمدیم.

من موقع خروج به یکی از دوستانم گفتم که چسب پاهای هاتف را باز کند تا بتواند خودش را نجات دهد. من و دوستانم دستی در مرگ او نداشتیم. فقط اوایل اسفند ماه بود که هومن با من تماس گرفت و گفت از خانه هاتف بوی تعفن به مشام می رسد. من و دوستانم به خانه هاتف رفتیم و با جنازه متعفن او رو به رو شدیم. من روی جنازه آب آهک ریختم و بقایای جنازه را داخل یک کیسه نایلونی ریختم و به یک سطل زباله در حاشیه تهران منتقل کردم. دو همدست وی نیز منکر مشارکت در قتل شدند.

سپس طاهر در جایگاه ویژه ایستاد و مشارکت در سرقت را گردن گرفت. وی گفت: ما فقط دو سکه طلا، یک ظرف عتیقه و سند خانه را برداشتیم و موقع خروج از خانه چسبی را که به پای هاتف بسته شده بود شل کریم تا بتواند خودش چسب را باز کند.

وی درباره نحوه فروش خانه هاتف گفت: من پیرمردی را می شناختم که شباهت زیادی به هاتف داشت. به دروغ به او گفتم یکی از بستگانم در خارج از کشور زندگی می کند و حالا به یک بیماری صعب العلاج مبتلا شده است. از او خواستم کمی تغییر قیافه بدهد تا بتوانیم خانه را بفروشیم و پولش را برای صاحب آن در خارج از کشور بفرستیم. او هم قبول کرد و ما بعد از معامله 4 میلیون تومان به پیرمرد پرداختیم.

سپس هومن به اتهام معاونت در قتل روبه روی قضات ایستاد و خودش را بی گناه خواند. وی گفت: من هیچ دستی در این ماجرا نداشتم. من سالها پیش با متهم ردیف اول اختلاف حساب داشتم وما پرونده ای هم در این زمینه درکلانتری داریم. او به خاطر همین اختلاف قدیمی پای مرا به این پرونده کشانده و به دروغ گفته است من نشانی خانه پیرمرد را به آنها داده ام.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به یهودی بودن قربانی احمد،مجید و اسماعیل را به اتهام مشارکت در قتل و سرقت مقرون به آزار به پرداخت دیه ، 20 سال زندان Prison و 74ضربه شلاق Whip محکوم کرد. احمد همچنین به خاطر جنایت Crime بر میت به پرداخت دیه ای جداگانه محکوم شد.

قضات دادگاه طاهر را نیز به اتهام مشارکت در سرقت و جعل سند به 13سال زندان محکوم کردند.هومن نیز از دست داشتن در این ماجرا تبرئه شدند. دیروز این حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۵۳۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان