//
کدخبر: ۸۳۴۴۲ //

رئیس پلیس راه گیلان از۱۵۴ فقره تصادف در جاده های استان خبر داد

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا پنجم فروردین ماه جاری، 154 فقره تصادف در جاده های استان رخ داده است.

 رئیس پلیس راه گیلان از154 فقره تصادف در جاده های استان خبر داد
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ حسین محمدپور با اعلام این مطلب افزود: بر اثر این تصادفات، 13 نفر از هموطنان در دم جان سپرده اند و 200 نفر نیز مجروح شده اند.

وی ادامه داد: طی مدت یادشده، نزدیک به سه میلیون نفر با بیش از 619 هزار دستگاه خودرو وارد استان شده اند که این میزان ورود نسبت به زمان مشابه گذشته، 23 درصد افزایش داشته است.

وی خستگی ناشی از رانندگی طولانی مدت را عاملی برای افزایش احتمال بروز تصادفات ذکر و اضافه کرد: لازم است رانندگان علاوه بر انجام استراحت کافی در طول سفر، از سرعت زیاد و انحراف به چپ نیز خودداری کنند.

سرهنگ محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان نیز گفت: از زمان اجرای طرح نوروزی تا پنجم فروردین ماه جاری، تصادفات جرحی در استان نسبت به مدت مشابه قبل، 24 درصد افزایش داشته است.

وی تصادفات خسارتی را نیز طی مدت یادشده دارای افزایش 10 درصدی عنوان و تصریح کرد: توجه نکردن به جلو، خستگی و خواب آلودگی و تجاوز به چپ اصلی ترین دلیل تصادفات بوده اند.

طرح نوروزی پلیس گیلان همزمان با سراسر کشور و همگام با سایر نیروها برای خدمات‌رسانی، ایجاد آرامش، افزایش نشاط و تسهیل در آمد و شد شهروندان، از 24 اسفندماه گذشته آغاز شده و تا 14 فروردین ماه جاری ادامه دارد.

در راستای اجرای این طرح، یک‌هزار و 370 گشت پلیس گیلان در ایام نوروز امسال خدمات‌رسانی می کنند. همچنین 482 راهدار در قالب 41 اکیپ راهداری با 274 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در راهداری های 16 گانه در جاده های استان استقرار یافته اند. 600 نفر نیروی نجات‌گر داوطلب جمعیت هلال احمر گیلان و یک هزار و 500 نفر نیروی داوطلب جوان نیز در طرح نوروزی امسال شرکت دارند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۴۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان