//
کدخبر: ۸۰۵۱۶ //

نقش خواب ‌آلودگی در تصادفات رانندگی

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت:خستگی و خواب آلودگی در حین رانندگی،استقبال از تصادفات است.

به گزارش فرتاک نیوز،

 رضاهمتی زاده اظهار کرد: رانندگی مانوری است که نیاز به هوشیاری کامل و کافی را دارد لذا بایستی با سلامت جسمی و روانی در این خصوص اقدام کرد.

وی گفت: رانندگی در مسافرت های طولانی خصوصاً در این ایام که ترافیک در جاده ها بسیار سنگین است ، تأثیر سوء بر آرامش راننده می گذارد و خستگی را برای راننده بوجود می آورد و از عوامل تاثیر گذار در وقوع تصادفات جاده ای نیز محسوب شده به نحویکه سالانه تعداد زیادی از هموطنانمان به علت اختلالات خواب از این طریق جان خود را از دست می دهند.

وی افزود: حداکثر زمان رانندگی برای یک راننده بین ۸ تا ۱۰ ساعت در روز است، از این رو، برای داشتن یک رانندگی سالم و ایمن بیشتر از این میزان نبایستی رانندگی کرد.

رئیس پلیس راه استان ایلام ادامه داد: مهمترین تاثیرات خواب آلودگی بر رانندگی، افت عملکرد مغز در تصمیم گیری است که این خود به بروز تصادفات مختلفی منجر می شود و هیچ کس نمی تواند متوجه شود حالت خواب آلودگی راننده دقیقا از چه زمانی آغاز می شود از این رو این خود راننده است که باید با درک نخستین علائم خواب آلودگی خودرو را در مکانی امن متوقف کرده و به استراحت بپردازد.

وی اضافه کرد : خواب آلودگی دشمن رانندگی سالم است و هوشیاری کامل راننده، ایمنی عبور و مرور را تضمین خواهد کرد لذاچنانچه در طول رانندگی احساس خستگی و خواب آلودگی بر شما غلبه کرد حتما از ادامه رانندگی خودداری کنید.

سرهنگ همتی زاده در پایان گفت : تاثیرات خواب آلودگی بر رانندگی کاهش تمرکز ، کاهش دید ، کاهش سرعت واکنش، سستی در اندامها ، در برخی موارد پاره شدن چرت و هوشیاری ناگهانی سبب حرکت بیهوده و خروج روند رانندگی و تصادف خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۵۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان