//
کدخبر: ۷۱۸۹۴ //

علت اصلی آمار بالای جراحی فک و صورت در ایران

قراجه‌ای آمار بالای تصادفات رانندگی و آسیب‌های سر و صورت اهمیت جراحی دهان، فک و صورت را دو چندان کرده است.

علت اصلی آمار بالای جراحی فک و صورت در ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

 عطا قراجه‌ای جراح دهان و فک و صورت با بیان اینکه جراحی دهان و فک و صورت از رشته‌های تخصصی دندانپزشکی است که متخصصین آن، به تشخیص و درمان بیماری‌ها ، ناهنجاری‌ها ، دفرمیتی‌ها و آسیب‌های این ناحیه می پردازند و در صورت نیاز جهت بازسازی نواقص به وجود آمده اقدام می کنند گفت : طیف وسیع درمانهای موجود در این ناحیه سبب شده که 6 زیرشاخه برای آن تعریف شود.

 

وی با اشاره به اینکه جراحی تومورها، تراماها، اطفال، مفصل گیجگاهی فکی، بازسازی ها و زیبایی از جمله این زیرشاخه ها هستند افزود : آنچه در کشور ما اهمیت این رشته و زیرشاخه های آن را بیشتر می‌کند، آمار بالای تصادفات رانندگی و آسیب‌های سر و صورت در این تصادفات است .

 

اهمیت جراحی‌ سرطان‌های سر و گردن

فلوشیپ جراحی سرطانهای سر و گردن ادامه داد : تعداد قابل توجه بیماران با تومورها و پاتولوژی‌های مختلف در این ناحیه و اهمیت جراحی در سیر درمانی آن‌ها از طرفی و پیچیدگی جراحی‌ها و بازسازی نقایص ایجاد شده از طرف دیگر ، اهمیت این شاخه از جراحی برای سیستم درمانی کشور را بیشتر آشکار می‌کند.

 

وی با بیان اینکه آنومالی‌های جمجمه و فک و صوت و نوزادان متولد شده با شکاف لب و کام ، گروه دیگر بیمارانی هستندکه تحت درمان در این شاخه از جراحی قرار میگیرند تصریح کرد : افزایش تعداد پذیرش دستیار طی سال‌های قبل که ناشی از نیاز رو به رشد جامعه به این رشته بوده، لزوم توجه بیشتر به بهبود کیفیت آموزش ، پژوهش و درمان در این حوزه را به دنبال دارد که در کنگره های سالانه بازتاب یافته و میتواند تعیین کننده نقشه راه سالهای بعد در این زمینه باشد.

توجه به گسترش کیفی رشته جراحی دهان، فک و صورت از ضروری ترین نیازهای حال و آینده

قراجه‌ای اظهار کرد: براین باوریم که توجه هر چه بیشتر بر گسترش کیفی این تخصص و زیرشاخه های آن در قالب دوره های فلوشیپ ، از ضروریترین نیازهای حال و آینده در سیستم آموزشی ، درمانی و پژوهشی کشورمان در دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی است .

 

وی با اشاره به شانزدهمین کنگره جراحی دهان و فک و صورت که ٢٤ تا ٢٧ بهمن ماه جاری که با رویکرد تعامل سازده کشورمان با دیگر کشورها برگزار می‌شود، گفت : بدون شک توانایی علمی و عملی همکاران ما در این حوزه سرآمد در منطقه و یکی از شاخه های پیشرو علمی کشورمان در جهان محسوب می شود .

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران – انستیتو کانسر در پایان خاطرنشان کرد : امیدواریم در این چهار روز ، همکاران ما بتوانند در عین ارائه مناسب دستاوردهای خود در این زمینه ، در تعاملی سازنده با دانشمندان و جراحان سایر کشورهای شرکت کننده ، به تبادل علم و تجربیات ارزنده خویش پرداخته و نتایج ملموس و عملی آن با بهبود کیفیت تشخیص ها و درمانها ، در زندگی هموطنان عزیزمان نمود پیدا کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۱۸۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان