//
کدخبر: ۴۵۹۶۱ //

پلیس راهور در برخورد با خودروهای متخلف دولتی چشم‌پوشی نکند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز گفت: درخواست ما از پلیس راهور و راه این است که با تخلفات کارکنان و مسئولان دولتی با خودرو دولتی و یا شخصی برخورد قانونی شود و اغماضی در این زمینه صورت نگیرد.

پلیس راهور در برخورد با خودروهای متخلف دولتی چشم‌پوشی نکند
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمود محمودخانی در نخستین نشست کارگروه پیشگیری از حوادث رانندگی که با حضور نهادها و سازمانهای مختلف اجرایی و فرهنگی شهرستان البرز در سالن جلسات دادسرای البرز تشکیل شد، اظهار کرد: قوه قضائیه براساس موازین قانونی خود را موظف می‌داند برای پیشگیری از جرم سعی و تلاش لازم را داشته باشد و در این میان یکی از حوزه‌های کاری که لازم است بدان توجه مناسبی شود، حوادث رانندگی است.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز با بیان اینکه در حوادث رانندگی عوامل انسانی دخیل هستند گفت: علیرغم نقش برجسته عامل انسانی، لازم است عوامل دیگراز جمله راه و جاده نیز مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و نقایص لازم برطرف شود.

 

وی با تقدیر از تلاش مجموعه پلیس در شهرستان البرز، افزود: حضور پلیس دلسوزانه و شبانه‎روزی است و این عزیزان تلاش می کنند تا با انجام تکالیف قانونی خویش پاسخگوی عملکردشان باشند.

 

محمودخانی با بیان اینکه اگرچه اجرای برخی نقایص مستلزم بودجه و اعتبار فراوان می باشد؛ لیکن از انجام برخی از اقدامات ساده و اولیه ازجمله خط کشی و تعمیر و نصب چراغ ها که می تواند تاثیر زیادی در کاهش حوادث داشته باشد نمی توان اغماض کرد و می بایست با شناسایی نقاط حادثه خیز حداقل این اقدامات اولیه صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد: باید فرهنگ سازی را از خودمان شروع کنیم، دستگاه های مختلف دولتی در شهرستان فعال بوده و در جلسات مختلف مربوط به موضوع حوادث رانندگی از جمله شورای ترافیک حضور دارند ولی نمی توان پذیرفت که در جلسات از اجرای قانون صحبت شود ولی خودروهای دولتی دارای خلافی‏ های میلیونی باشند.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز اعلام کرد: پلیس موظف است استعلام تخلفات خودروهای دولتی شهرستان البرز را اخذ و جهت بررسی در جلسات آتی کارگروه پیشگیری از تصادفات رانندگی ارائه کند.

 

وی تأکید کرد: حتی مأموران پلیس توجه داشته باشند در صورت عبور خودروهای دولتی و غیردولتی متخلف که سرنشین یا راننده آن خود را وابسته به نهاد یا دستگاهی معرفی می کند، ملزم به اِعمال قانون هستند و در صورت لازم دادستانی نیز اتز اقدامات قانونی آنها حمایت خواهد کرد.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز ادامه داد: دستگاه های فرهنگی و اصحاب فرهنگ با استفاده از ظرفیت های خود در این زمینه وارد شوند و برای ترویج فرهنگ صحیح رانندگی تلاش کنند.

 

محمودخانی یادآورشد: این جلسات باید استمرار داشته باشد تا شاهد کاهش تصادفات و فرهنگ صحیح رانندگی در جامعه باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۹۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان