//
کدخبر: ۳۷۵۷۰۷ //

افزایش ۹.۸ درصدی وقوع جرایم سایبری در استان کرمانشاه نسبت به سال قبل

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه ازافزایش ۹.۸ درصدی وقوع جرایم سایبری از جمله کلاهبرداری در فضای مجازی نسبت به سال گذشته در استان خبرداد .

افزایش ۹.۸ درصدی وقوع جرایم سایبری در استان کرمانشاه نسبت به سال قبل
به گزارش فرتاک نیوز،

علی عباسی کسانی گفت: بیشترین جرائم در حوزه اقتصادی، سرقت و کلاهبرداری از طریق پرداخت بیعانه است که ۴۷.۱ درصد کل جرایم را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در رده دوم برداشت اینترنتی غیرمجاز مانند فیشینگ و اسکیمر و کلیک بر روی لینک‌های آلوده است که ۲۳.۲ درصد کل جرایم این پلیس را شامل شده و در رده مزاحمت اینترنتی با ۷.۵ درصد قرار دارد.

کسانی ادامه داد: در هشت ماهه ۱۴۰۱ پلیس موفق به کشف ۹۵.۷ درصدی کل جرایم سایبری در خصوص جرایم اقتصادی و اخلاقی و سیاسی و اجتماعی در استان شده و مبلغی بالغ بر ۹۲ میلیارد و ۶۴۹ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال را به حساب مالباختگان جرایم سایبری برگردانده است.

وی در پایان گفت: در صورت وقوع جرم، سرعت عمل در اطلاع رسانی به پلیس نقش اصلی را دارد، به طوری که اگر قربانی به محض خالی شدن حساب به پلیس فتا مراجعه کند، پلیس اقدامات اولیه برای جلوگیری از زیان مالباخته را انجام می‌دهد، در غیر این صورت فرد قربانی می‌تواند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی اقدام به شکایت و دستور قضایی را برای تشکیل پرونده به پلیس فتا بیاورد .

شهروندان در صورت مواجه با هرگونه مشکل می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ پلیس فتا برای ثبت درخواست و گزارش تماس بگیرند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۵۷۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان