//
کدخبر: ۳۲۶۸۳۶ //

بازداشت بیش از ۱۰۰ اوباش مجازی با ۱۱میلیون فالوئر

رئیس پلیس فتای تهران با اشاره به برخورد این پلیس با افرادی که در فضای مجازی فرهنگ اوباش‌گری را اشاعه می‌دهند، گفت: در این رابطه بیش از ۱۰۰ نفر را در سال جاری بازداشت کردیم؛ مجموع دنبال‌کنندگان این افراد نیز بالغ بر ۱۱میلیون نفر بود.

به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ داود معظمی گودرزی در برنامه تلویزیونی، در تشریح اقدامات صورت‌گرفته توسط پلیس فتای تهران بزرگ در یک سال گذشته، اظهار کرد: حوزه کلاهبرداری‌ها یکی از جرائمی است که آمار آن بیشتر از سایر جرائم است و در یک سال اخیر چندین باند از مجرمان فعال در این حوزه را بازداشت کرده‌ایم و وجوهات به‌یغما‌رفته را به مردم بازگرداندیم.

رئیس پلیس فتای تهران با اشاره به بازداشت تعدادی از سرشبکه‌های قمار و شرط‌بندی توسط این پلیس در یک سال گذشته، گفت: این افراد درصدد خارج کردن وجوهاتی از کشور بودند که این وجوهات را به چرخه بانکی کشور بازگرداندیم.

وی خاطرنشان کرد: شاید افرادی در رابطه با فعالیت در شبکه‌های قمار و شرط‌بندی اغفال شده باشند که در وهله نخست با هماهنگی دادستانی تهران، به تذکر به این افراد بسنده کردیم اما با افرادی که این کار، برایشان به‌عنوان یک شغل درآمده است، دیگران را به این کار ترغیب یا بستر جرم را فراهم می‌کنند، برخورد کردیم.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه با اشاره به برخورد پلیس فتا با افرادی که در فضای مجازی فرهنگ اوباش‌گری را اشاعه می‌دهند، گفت: در این رابطه بیش از 100 نفر را در سال جاری بازداشت کرده در اختیار قانون قرار دادیم، مجموع دنبال‌کنندگان این افراد نیز بالغ بر 11 میلیون نفر بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: برخی از مجرمان و شیادان سایبری با کلاهبرداری با عنوان فروش دارو در فضای مجازی، داروهای تاریخ‌مصرف‌گذشته،‌ نایاب و داروهایی را که به‌هرحال ممکن است سلامتی مردم را به خطر اندازد، به فروش می‌رساندند که با این افراد نیز برخورد لازم را انجام دادیم.

گودرزی با تأکید بر اینکه یکی از رسالتهای پلیس هوشمندسازی است، گفت: همکاران بنده به‌لحظه بِروز می‌شوند.

به‌گفته رئیس پلیس فتای تهران، در سال جاری بالغ بر 85 درصد جرائم سایبری در این پلیس به نتیجه رسیده و به سرانجام رسیده‌اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۸۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان