//
کدخبر: ۳۷۳۱۲۰ //

محکومیت مرد عطار به خاطر فروش قرص لاغری مرگ‌آور به زن جوان

مرد عطار که متهم است با تجویز داروی لاغری غیرمجاز باعث مرگ زنی جوان شده، به پرداخت دیه محکوم شد.

 محکومیت مرد عطار به خاطر فروش قرص لاغری مرگ‌آور به زن جوان
به گزارش فرتاک نیوز،

پیشتر متهم در جلسه رسیدگی به پرونده‌اش اتهام دخالت در امور پزشکی منجر به مرگ یک شهروند را رد کرده و گفته بود دارویی که او تجویز کرده گیاهی بوده و به دیگران هم داده است.

متهم در پی شکایت همسر زن جوانی به نام منیژه بازداشت شد. شاکی در ابتدای تحقیقات گفت: همسرم سال‌ها بود که می‌خواست لاغر شود. چند بار به باشگاه ورزشی رفت اما بی‌فایده بود. به همین خاطر تصمیم گرفت از عطاری قرص‌های لاغری تهیه کند. حال همسرم پس از مصرف قرص لاغری بد شد. حالت تهوع و استفراغ شدید داشت. به همین خاطر او را بلافاصله به بیمارستان رساندم. همسرم ۱۰ روز در بیمارستان بستری بود اما به خاطر ایست قلبی جان سپرد. من شک ندارم همسرم به خاطر مصرف قرص لاغری فوت شده است. به همین خاطر از مرد عطاری که قرص‌ها را به همسرم فروخته شاکی هستم.

 

با این شکایت، تحقیقات پلیسی در این زمینه آغاز شد و پزشکی قانونی با بررسی جسد، علت فوت را مصرف مت‌آمفتامین یا شیشه اعلام کرد.

با افشای این ماجرا عطار ۴۷ساله به نام محمود به اتهام مداخله در امور پزشکی و قتل شبه‌عمد ردیابی و بازداشت شد؛ اما اتهامش را رد کرد و گفت: من کپسول‌های لاغری را به تعداد زیادی از مشتری‌هایم فروختم و هیچ مشکلی برای آنها پیش نیامد. مرگ زن جوان ارتباطی به مصرف قرص‌های لاغری ندارد و ممکن است او خودش قبلاً شیشه مصرف کرده و به همین خاطر دچار عارضه مرگ شده باشد. من اتهاماتم را قبول ندارم.

در حالی که همسر منیژه گفته بود زن جوان هیچ مشکل جسمانی‌ای نداشته و قبل از مصرف قرص لاغری حالش خوب بوده اما بلافاصله پس از مصرف قرص حالش بد شده است، کارشناسان پزشکی قانونی به آزمایش کپسول‌های لاغری مرد عطار پرداختند و دریافتند در این کپسول مقداری شیشه وجود دارد.

با افشای این ماجرا پرونده مرد عطار به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و به اتهام قتل شبه‌عمد از خود دفاع کرد.

در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست اشد مجازات را مطرح کردند. سپس مرد عطار که با قرار وثیقه آزاد بود در جایگاه متهم ایستاد و جرمش را نپذیرفت.

او گفت: احتمالاً قربانی قرص‌های لاغری را از عطاری من نخریده است. قرص‌های لاغری من مجوز سیب سلامت داشت و کاملاً گیاهی بود. احتمالاً همسر قربانی به اشتباه مرا به پلیس معرفی کرده است. من هرگز در تهیه کپسول‌های لاغری دست‌ساز از شیشه استفاده نکرده بودم و نمی‌دانم زن جوان چطور فوت شده است.

با پایان دفاعیات متهم، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده مرد عطار را به پرداخت دیه به جرم قتل شبه‌عمد محکوم کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۳۱۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان