//
کدخبر: ۳۶۵۹۸۰ //

برخورد تریلر با ترانس برق در اطراف شیراز یک کشته داشت

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: برخورد یک دستگاه تریلر با ترانس برق حاشیه جاده در روستای تفیهان در اطراف کلانشهر شیراز یک کشته برجای گذاشت.

برخورد تریلر با ترانس برق در اطراف شیراز یک کشته داشت
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدهادی قانع جمعه در این باره گفت: به دنبال تماس رانندگان خودروهای عبوری با سامانه ۱۲۵ مبنی بر بروز حادثه رانندگی در روستای تفیهان، حوالی جاده شیراز کوار، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۱۳ به همراه گروه امداد و نجات جاده ای با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، ساعت ۳ دقیقه بامداد جمعه یازدهم شهریور ماه خود را به محل حادثه رساندند.

وی ادامه داد: در این حادثه یک دستگاه تریلر ۲۲ هزار لیتری حمل آب، در حال حرکت بود که ناگهان با ترانس برق حاشیه جاده برخورد و به دلیل عدم کنترل خودرو پس از برخورد با دیواره یک باغ متوقف شد.

قانع با بیان اینکه شدت این حادثه به حدی بود که راننده ۴۵ ساله این خودرو به فضای بیرون پرتاب شده بود،گفت: نیروهای آتش نشانی به محض رسیدن به محل حادثه، ضمن تحویل مصدوم به عوامل اورژانس، پس از قطع جریان برق خودرو و قرار دادن علائم هشدار دهنده در مسیر، از حوادث ثانویه جلوگیری کردند.

وی اضافه کرد: پس از انجام معاینات توسط عوامل اورژانس مشخص شد راننده تریلی براثر شدت جراحات وارده در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داده است.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: نیروهای آتش نشانی در پایان، پس از پاکسازی آثار به جای مانده از حادثه و ایمن سازی کامل، محل حادثه را برای بررسی علت تحویل کارشناسان راهور دادند.

برخورد تریلر با ترانس برق در اطراف شیراز یک کشته داشت

 

قانع همچنین گفت: با اعلام حادثه واژگونی تانکر حامل مواد اولیه بنزین در روز پنجشنبه به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شیراز و درخواست کمک از سوی آتش نشانی فیروزآباد، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز به سرعت تیم های امدادی ایستگاه ۱۳ این سازمان را به محل حادثه در جاده شیراز فیروز آباد،  روستای جوکان اعزام کرد.

وی ادامه داد: با حضور آتش نشانان شیراز و ملحق شدن به تیم عملیاتی از شهرستان فیروزآباد مشاهده شد؛ یک دستگاه تانکر ۲۲ هزار لیتری با محموله مواد اولیه بنزین در مسیر در حال حرکت بوده که به علت نامشخصی که از سوی کارشناسان راهور در حال بررسی است، به حالت واژگون قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه با حضور آتش نشانان در محل حادثه مشخص شد راننده خودرو خوشبختانه دچار مصدومیت جدی نشده و در همان لحظات اولیه از کابین خودرو خارج شده بود،گفت: با توجه به این که محموله این تانکر خطرناک و حادثه ساز بود، این  سانحه در حاشیه جاده و با ایجاد یک جرقه می‌توانست منشأ بروز بحرانی بزرگ و غیر قابل جبران باشد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدات ایمنی شیراز گفت: از این رو آتش نشانان با سرعت عمل پس از قطع جریان برق این وسیله نقلیه و نصب علائم هشدار دهنده در اطراف محل حادثه، جاده را کاملاً ایمن کرده و مانع از تردد خودروها از محل حادثه شدند.

وی اظهار داشت: نیروهای عملیاتی از شهرستان فیروزآباد و شهر شیراز در ۹ ساعت عملیات دشوار و حساس با پاشش مداوم آب و فوم مانع ایجاد جرقه و بروز حادثه شده و سرانجام در یک عملیات ویژه توانستند توسط جرثقیل تانکر حامل سوخت را به حالت اولیه برگردانند و محل حادثه را کاملاً ایمن سازی کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۵۹۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان