//
کدخبر: ۳۴۵۸۵۹ //

بازگشت کودک به آغوش خانواده/بازداشت سارق موتورسیکلت

طی ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد که مأموران نیروی انتظامی در آن نقش آفرینی کردند، در این بسته خبری اخبار پلیسی روز را بخوانید.

بازگشت کودک به آغوش خانواده/بازداشت سارق موتورسیکلت
به گزارش فرتاک نیوز،

کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

بازگشت کودک ۹ ساله به آغوش خانواده

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت، از پیدایش کودک ۹ ساله خبر داد و گفت: کارآگاهان اداره چهارم این کودک بازیگوش را پیدا و به خانواده بازگرداندند.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری بیان داشت: اوایل سال جاری مادری تبعه کشور افغانستان با مراجعه به پلیس آگاهی تهران از فقدان پسر ۹ ساله اش اعلام شکایت کرد.

وی عنوان کرد: مادر این کودک در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: فرزندم از ساعت ۰۹۳۰ صبح از منزلمان واقع در خیابان "مولوی" خارج و تاکنون مراجعتی نداشته است.

سرهنگ نثاری در ادامه افزود: با توجه به حساسیت موضوع و سن کم فقدانی پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره چهارم این پلیس قرار گرفت که حین تحقیقات محلی کارآگاهان متوجه شدند کودک حین بازی به خیابان اصلی آمده است.

این مقام انتظامی ابراز داشت: کارآگاهان با انجام اقدامات اولیه متوجه شدند کودک توسط گشت سازمان بهزیستی به یکی از مراکز نگهداری منتقل شده است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: با انعکاس این موضوع با هماهنگی قضائی و تلاش بی وقفه کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی کودک به آغوش مادرش بازگشت.

بازداشت سارق موتورسیکلت محله نبرد در طرح‌های نوروزی

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری از دستگیری سارق موتورسیکلت در محله افسریه خبر داد و گفت: متهم که موتورسیکلت را در محله نبرد سرقت کرده بود در طرح‌های نوروزی شناسایی و بازداشت شد.

سرهنگ محمد جلینی در تشریح این خبر بیان داشت: عملیات کلانتری افسریه حین گشت زنی در محله افسریه به یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش در حال تردد مشکوک می‌شوند.

وی با بیان اینکه مأموران برای بررسی موضوع تغییر مسیر داده و به موتورسوار مراجعه می‌کنند، گفت: راکب به محض روئیت مأموران از محل متواری و در یک تعقیب و گریز با درایت مأموران و اجرای طرح مهار متهم، موتورسیکلت متوقف می‌شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: موتورسوار دستگیر که در بررسی پلاک موتورسیکلت مشخص شد موتورسیکلت از محله نبرد تهران سرقت شده است.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۴۰ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت موتورسیکلت با همدستی یکی از دوستانش معترف شد.

سرهنگ جلینی با اشاره شناسایی مال باخته و دعوت وی به کلانتری در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیری همدست وی ادامه دارد.

دستگیری سارق محتویات خودرو

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق محتویات خودرو مراکز تفریحی و کوهنوردی توچال خبر داد و گفت: تا کنون ۵ مال باخته شناسایی شده اند.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی افزایش سرقت محتویات خودرو در ورودی مرکز تفریحی و کوهنوردی توچال تیم عملیات کلانتری ولنجک رسیدگی به این موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را بر عهده گرفتند و گشت زنی‌های هدفمند را افزایش دادند.

وی با بیان اینکه روز گذشته مأموران حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو پرایدی که اطراف خودروهای پارک ورودی توچال در حال پرسه زنی بود مشکوک می‌شوند افزود: مأموران خودرو را زیر نظر قرار گرفته و مشاهده می‌کنند راننده از خودرو پیاده و در حال بازکردن درب خودروی پژو می‌باشد که بلافاصله وارد عمل می‌شوند و در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر می‌شود.

جانشین پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بازرسی اولیه از داخل خودرو متهم اموال سرقتی اعم از باطری خودرو، آمپلی فایر، ضبط و باند و آلات و ادوات سرقت کشف شد و در بررسی بیشتر خودروهای پارک شده مشخص شد اموال سرقت شده متعلق به ۵ دستگاه خودروی پارک شده در همین محدوده است.

سرهنگ طرهانی با اشاره به اینکه متهم ۴۵ ساله به بزه انتسابی و سرقت محتویات ۵ دستگاه خودرو معترف شد و مال باختگان شناسایی و به کلانتری دعوت شدند در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهم ادامه دارد.

موبایل قاپ خارجی در شهرک ولیعصر به دام افتاد

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری موبایل قاپ خارجی لحظاتی پس از سرقت در شهرک ولیعصر (عج) خبر داد و گفت: تا کنون ۵ مال باخته شناسایی شده اند.

سرهنگ پیمان لطیفی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به مأموران کلانتری شهرک ولیعصر (عج) مبنی بر سرقت تلفن همراه توسط دو موتورسوار سریعاً به کلیه واحدها اعلام و طرح مهار اجرا شد.

وی با بیان اینکه مأموران حین گشت زنی، موتورسیکلتی با پلاک مخدوش با همان مشخصات اعلامی را مشاهده کردند افزود: سریعاً وارد عمل شده و در یک عملیات غافلگیرانه سرنشین موتورسیکلت را در حالی که از موتورسیکلت پیاده و در حال زاغ زنی شهروندان بوده دستگیر و راکب با موتورسیکلت متواری شد.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بازرسی اولیه از متهم یک دستگاه تلفن همراه سرقتی که لحظاتی قبل سرقت کرده بود کشف و در تحقیقات پلیسی متهم ۲۶ ساله که خود را تبعه کشورهای همسایه معرفی کرد به بزه انتسابی و سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی با همدستی متهم متواری معترف که با دعوت از مال باختگان تا کنون ۵ نفر متهم را شناسایی کرده اند.

سرهنگ لطیفی در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیری همدست وی ادامه دارد.

پایان راه سارق لوازم و محتویات خودرو در شمال تهران

رئیس کلانتری نیاوران از دستگیری سارق لوازم و محتویات خودرو محله نیاوران و کشف ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ مجید سلیمانی مقدم گفت: در پی افزایش سرقت محتویات خودرو در محله نیاوران تیمی از مأموران کلانتری ۱۲۳ نیاوران دستگیری سارق یا سارقان را بر عهده گرفتند و گشت زنی‌های هدفمند را افزایش دادند.

وی با بیان اینکه مأموران حین گشت زنی به صورت نامحسوس فردی را در حال پرسه زنی در اطراف خودروهای پارک شده مشاهده و به وی مشکوک می‌شوند افزود: متهم را زیر نظر گرفته که متهم در همان حین به سمت خودرویی رفته و با ابزاری که در دست داشته درب خودرو پژو را باز می‌کند که سریعاً وارد عمل شده و در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی متهم دستگیر می‌شود.

رئیس کلانتری نیاوران تصریح کرد: در بازرسی اولیه از متهم ابزار آلات سرقت کشف و متهم به کلانتری دلالت و در تحقیقات اولیه پلیسی به بزه انتسابی و ۱۵ فقره سرقت مشابه معترف که مال باختگان شناسایی و به کلانتری دعوت شدند.

سرهنگ سلیمانی مقدم با اشاره به سوابق متعدد سرقت و تحمل حبس متهم در زندان در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهم ادامه دارد.

ایستگاه پایانی سارق موبایل قاپ محله عباس آباد

سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق موبایل قاپ محله عباس آباد حین سرقت خبر داد و گفت: تا کنون ۴ نفر از مال باختگان شناسایی شده اند.

سرهنگ صادق ضرونی گفت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه شهروندان در محله عباس آباد به روش موبایل قاپی رسیدگی به موضع و دستگیری سارقان در دستور کار تیم عملیات کلانتری عباس آباد قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مأموران حین گشت زنی به یک دستگاه موتورسیکلت کلیک مشکی رنگ ۲ ترک که در حال زاغ زنی عابران بودند مشکوک می‌شوند افزود: تیم کلانتری متهمان را زیر نظر گرفته که در همین حین سارقان مرتکب موبایل قاپی می‌شوند که به علت هوشیاری شهروند موفق به سرقت نشده و مأموران سریعاً وارد عمل شده و در یک عملیات منسجم پلیسی ترک نشین موتورسیکلت دستگیر و راکب متواری می‌شود.

سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۲۵ ساله در تحقیقات پلیسی به بزه انتسابی معترف و ۵ تن از مال باختگان متهم را شناسایی کردند.

سرهنگ ضرونی در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیری همدست وی ادامه دارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۸۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان