//
کدخبر: ۳۱۶۵۲۱ //

دردسر توهم گنج برای یک زن مشهدی / چاه ۶۰ متری حفاری کرده بود !

زنی که برای گنج، اتاق خود را 60 متر حفاری کرد!

دردسر توهم گنج برای یک زن مشهدی / چاه 60 متری حفاری کرده بود !
به گزارش فرتاک نیوز،

 به جای زندگی داخل منزل مسکونی بیل و کلنگ به دست زمین اتاق خواب را حفر می کند تا به آمال و آرزوهایش یک شبه دست  یابد، همان آرزوهایی که به امید ثروتمند شدن ماه هاست با صدای تق تق بیل و کلنگ آرامش را از همسایگان سلب کرده بود تا به زیر خاکی هایی برسد که زندگی اش را زیر و رو کند، او نمونه ای از افرادی است که به گفته رئیس حفاظت میراث فرهنگی ، "توهم گنج " دارند.

یک ماه پیش صدای بیل و کلنگی شبانه روز از یک منزل مسکونی در شهرک رجایی به گوش می رسید ، اهالی  محل فکر می کردند که شاید صاحبخانه در حال تعمیر منزل مسکونی است اما وقتی  یک شب صدای آژیر پلیس در کوچه به صدا در می آید و ماموران وارد منزل مسکونی  می شوند با صحنه های عجیبی از حفاری در قسمت های مختلف خانه مواجه می شوند، چندین چاه درمجموع به عمق 60 متر در اتاق خواب که حتی نگاه کردن به عمق آن ترس و واهمه را در دل آدم می اندازد، آن ها به همسایه های خود هم رحم نکرده و از هر طرف کنده کاری هایی انجام داده بودند تا با به خطر انداختن جان آن  ها به آمال و آرزوهای خیالی خود برسند غافل از این که توهمی بیش نبوده و در چنگ قانون گرفتار شدند.

این ها تنها نمونه ای از افرادی است که با وسوسه یک شبه پولدار شدن بیل و کلنگ به دست می گیرند و هر روز هم ادوات تازه ای برای یافتن گنج برای خود دست و پا می کنند، برای آن ها شب و روز ،بیابان و سرما و گرما فرقی نمی کند .پرونده‌هایی از این دست کم نیستند،  شاید آگاهی افراد از این که حفاری غیرمجاز به منظور یافتن گنج جرم محسوب می‌شود و مجازات دارد، در پیشگیری از وقوع این موضوعات بی‌تاثیر نباشد.

عتیقه جات در کار نبود/ منزل مسکونی به دستور مقام قضایی پلمب شد

سرهنگ "محمدعلی مدیـر"، فرمانده یگان حفاظت خراسان رضوی درخصوص حفاری در یک  منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی  برای یافتن عتیقه جات به خراسان رضوی می گوید: داخل این منزل مسکونی  بیش از 60 متر حفاری شده بود که حتی سر سوزنی از عتیقه جات در منزل پیدا نشده بود،  به این ترتیب  به دستور مقام قضایی بر اساس حفاری های غیر قانونی که انجام شده بود  این منزل مسکونی پلمب شد.

وی با بیان این که به دلیل سروصدای ناشی از کنده کاری، همسایه ها از این موضوع  شاکی شده بودند ،می افزاید: همسایه ها از این که خدای نکرده منزل مسکونی آن ها نشست کند و جان شان به خطر بیفتد نگران بودند و شاکی شده و مدعی بودند به شهرداری و پلیس اعلام کردند اما کسی جواب آن ها را نمی داد شاکیان اعلام می کردند معلوم نیست  در این منزل مسکونی چه خبر است، می ترسیم خانه و جان ما هم به خطر بیفتد.

حفاری 60 متر اتاق خواب برای یافتن گنج

سرهنگ مدیر در ادامه به  واژه ای در میراث فرهنگی  با عنوان "توهمات گنج" اشاره می کند و می افزاید: منطقه رجایی یک دشت است ، کجای دشت گنج پیدا می شود که این ها داخل اتاق خواب منزل مسکونی دنبال گنج در این منطقه بودند!  کارشناسان حفاظت میراث فرهنگی زمانی که به  منزل مسکونی  نامبرده مراجعه کردند متوجه شدند که صاحبخانه بیش از 60 متر زمین داخل اتاق خواب را از هر طرف کنده است.

 فرمانده یگان حفاظت خراسان رضوی ادامه می دهد: منزل مسکونی متعلق به یک زن بود، تعدادی از افراد سودجو این زن را اغفال کرده بودند که فلان قدر پول می دهیم چرا که در این جا گنج  وجود دارد، وعده های های دروغین به این زن داده بودند و با کنده کاری، منزل مسکونی وی ویران شده بود، حتی افرادی هم کارشناسان ما را در این خصوص تهدید کرده بودند.

همچنین "حسینی"، یکی از کارشناسان حفاظت میراث فرهنگی در خصوص توهمات گنج که در افراد وجود دارد در توضیح بیشتر آن در گفت وگو با خراسان رضوی  اظهار می کند: برای ایجاد توهمات گنج، دلایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مختلفی در جامعه شناسی وجود دارد، به عنوان مثال افرادی در جامعه هستند که 50 سال از عمرشان را برای این کار گذاشته اند، کلاهبرداری و از خودشان نقشه درست می کنند و با این توهمات افراد دیگر را اغفال می کنند.

مبنای علمی مبنی بر وجود گنج در شهرک  شهید رجایی وجود ندارد

وی با بیان این که 9/99 درصد وجود گنج از توهمات افراد نشئت می گیرد در خصوص مبنای علمی که در شهرک رجایی گنج وجود دارد ،می افزاید: مبنای علمی مبنی بر این که در آن منطقه گنجی است وجود ندارد چرا که گنج که در دشت پیدا نمی شود.

حسینی اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری از این گونه معضلات را در  رسانه ها ضروری می داند و می گوید: اگر قوانین میراث فرهنگی در رسانه ها منتشر شود تا در جامعه فرهنگ سازی صورت بگیرد دیگر شاهد  معضلاتی همچون توهمات گنج نخواهیم بود.

جرم قانونی حفاری برای گنج

براساس قانون مجازات اسلامی، هر گونه حفاری و کاوش برای به دست آوردن اشیای عتیقه ممنوع است و مرتکبان به سه تا شش سال حبس محکوم می‌شوند، هر گونه حفاری، خرید و فروش و تخریب و دستکاری و نقل و انتقال روی میراث فرهنگی و آثار باستانی به موجب مواد قانون مجازات اسلامی پیگرد کیفری دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۵۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان