//
کدخبر: ۲۶۶۰۳۰ //

مرگ تلخ زن غواص در رودخانه تنگ براق

زن غواص در رودخانه تنگ براق اقلید غرق شده و به کام مرگ فرورفت.

مرگ تلخ زن غواص در رودخانه تنگ براق
به گزارش فرتاک نیوز،

 رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ اقلید گفت: یک زن غواص در منطقه شنا ممنوع رودخانه تنگ براق اقلید غرق شد و جان باخت.

محمد مهدی مسعودی، چهارشنبه افزود: در پی تماس تلفنی در ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه سه شنبه ۲۷ خرداد یک دستگاه آمبولانس به محل مورد نظر اعزام شد.

وی افزود: فرد غرق شده خانمی ۳۵ ساله بود که هنگام حضور امدادگران هیچگونه علائم حیاتی نداشت و به رغم تلاش های انجام شده فرد مورد نظر فوت کرد.

بخشدار سده شهرستان اقلید نیز گفت: اداره این تفرجگاه به عهده تعاونی مردمی تنگ‌براق است و اقداماتی جهت ایمن سازی همچون کشیدن فنس در محل های خطرناک و نصب علائم و بنرهای هشدار دهنده انجام شده است که با این حال متاسفانه در هر سال چند نفر در تنگ براق غرق می شوند.

ابراهیم محمدی افزود: فرد غرق شده مربی آموزش غواصی بود که یکی از نیروهای نجات غریق منطقه تنگه براق شاگرد ایشان بوده است و علی رغم اینکه همراه وی نیز مربی غواصی و نجات غریق بود ولی متاسفانه آبهای تنگ براق به این غواص جوان نیز رحم نکرد.

حسن مسعودی رئیس ورزش و جوانان شهرستان اقلید نیز گفت: حمیده مسعودی از غواصان برتر استان فارس و کشور بود اما در این حادثه اسیر موج رودخانه و پس از برخورد به صخره دچار ضربه مغزی شد.

وی اضافه کرد : از علاقه مندان شنا در مناطق ممنوعه تنگ براق می خواهیم به دلیل بالا بودن سطح آب و داشتن موج در این رودخانه از شنا کردن جدا پرهیز کنند.

زنده یاد حمیده مسعودی ۳۵ سال سن داشت و از مدرسان با سابقه فدراسیون نجات غریق بود که طی مدت فعالیت خود غواصان زیادی را پرورش داده بود .

پزشک قانونی شهرستان اقلید نیز به ایرنا گفت: متاسفانه آمار غرق شدگی در تفرجگاه تنگ براق نگران کننده است و جهت کاهش آمار توجه ویژه مسئولین را می طلبد.

‌ دکتر زهرا کاوه آمار جانباختگان در تنگ براق در سال ۹۸ را ۶ نفر اعلام کرد.

آبشار تنگ براق در بخش سده شهرستان اقلید قرار دارد و هرساله پذیرای گردشگران زیادی در کشور است.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۰۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان