//
کدخبر: ۱۱۱۹۱۰ //

جزئیات زلزله های هفته گذشته

زلزله‌ای به بزرگی ٤.٩ ریشتری به عمق ٩ کیلومتری در سنخواست، استان خراسان شمالى رخ داد که بزرگترین زلزله هفته بود.

جزئیات زلزله های هفته گذشته
به گزارش فرتاک نیوز،

 بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله های رخ داده در کشور  را از ٢٢ تا روز ٢٨ تیرماه اریبهشت ماه  را به اطلاع می رسانیم، تعداد ٧١ زلزله در این فاصله به ثبت رسیده است.

 

جزئیات زلزله های هفته گذشته به این شرح است:

 

جمعه ٢٢ تیرماه

در کلاته خیج استان سمنان زلزله‌ای به بزرگى ٣.٣ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر رخ داده است؛ در قطور استان آذربایجان غربی زلزله‌اى به بزرگى ٤.٠ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگى ٣.٢ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر به ثبت رسیده است.

در فاریاب استان کرمان زلزله‌ای به بزرگى ٤.٦ ریشتر در عمق ١١ کیلومتر رخ داده است؛ زلزله دیگر این استان به بزرگى ٣.٢ ریشتر در عمق ٥ کیلومتر بوده است، در کورزان استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگى ٢.٥ ریشتر در عمق ٧ کیلومتر رخ داده است، در نجف شهر استان کرمان زلزله‌ای به بزرگى ٢.٥ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر به وقوع پیوسته است، زلزله دیگر این شهر به بزرگى ٢.٧ ریشتر در عمق ٣ کیلومتر بوده است.

هجدک استان کرمان را زلزله‌ای به بزرگى ٢.٥ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر لرزاند؛ در فاریاب استان کرمان زلزله‌ای به بزرگى ٢.٩ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر رخ داده است، زلزله دیگر این شهر به بزرگى ٢.٥ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر بوده است.

 

شنبه ٢٣ تیرماه

در اردل استان چهارمحال و بختیارى زلزله‌ای به بزرگى ٣.٠ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر رخ داده است؛ در بهاباد استان یزد زلزله‌ای به بزرگى ٢.٦ ریشتر در عمق ٩ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در بستان آباد استان آذربایجان شرقى زلزله‌ای به بزرگى ٢.٧ ریشتر در عمق ١٩ کیلومتر رخ داده است.

 

در معلم کلایه استان قزوین زلزله‌ای به بزرگى ٢.٦ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر به ثبت رسیده است؛ سرپل ذهاب را زلزله‌ای به بزرگى ٣.٤ ریشتر در عمق ١١ کیلومتر لرزاند، ازگله استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگى ٢.٧ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر را تجربه کرد، در جیرنده استان گیلان زلزله‌ای به بزرگى ٢.٨ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر رخ داده است.

 

یکشنبه ٢٤ تیرماه

در نبت استان سیستان و بلوچستان زلزله‌ای به بزرگى ٤.٥ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر رخ داده است؛ تازه آباد استان کرمانشاه را زلزله‌ای به بزرگى ٤.٦ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر لرزاند، زلزله دیگر این شهر به بزرگى ٢.٦ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر بوده است، هجدگ کرمان را زلزله‌ای به بزرگى ٢.٥ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر لرزاند.

کهنوج استان کرمان را زلزله‌ای به بزرگى ٤.٧ ریشتر درعمق ١٠ کیلومتر لرزاند؛ در بافق استان یزد زلزله‌ای به بزرگى ٢.٥ ریشتر در عمق ١٧ کیلومتر رخ داده است، در ازگله استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگى ٣.٧ ریشتر در عمق ١١ کیلومتر به وقوع پیوسته است، هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگى ٢.٥ ریشتر در عمق ١٥ کیلومتر را تجربه کرد، در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگى ٢.٧ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر رخ داده است.

 

دوشنبه ٢٥ تیرماه

در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگى ٢.٨ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر رخ داده است؛ در حسینیه استان خورستان زلزله‌ای به بزرگى ٣.٧ ریشتر در عمق ١٨ کیلومتر به قوه پوسته است، هجدک استان کرمان را زلزله‌ای به بزرگى ٣.٢ ریشتر در عمق ٧ کیلومتر لرزاند.

در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگى ٣.٠ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر رخ داده است، در گوریه استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگى ٢.٦ ریشتر در عمق ٩ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در برزک استان اصفهان زلزله‌ای به بزرگى ٣.٦ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر به ثبت رسیده است.

در صفائیه استان کرمان زلزله‌ای به بزرگى ٢.٩ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر رخ داده است؛ در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگى ٤.٢ ریشتر در عمق ٧ کیلومتر به وقوع پوسته است، زلزله دیگر این شهر به بزرگى ٢.٨ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر بوده است.

در میر آباد استان آذربایجان غربى زلزلخ اى به بزرگى ٣.٠ ریشتر در عمق ٧ کیلومتر رخ داده است؛ زلزله آخر این روز در سر پل ذهاب استان کرمانشاه به بزرگى ٢.٦ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر بوده است.

 

سه شنبه ٢٦ تیرماه

در شهداد استان کرمان زلزله‌ای به بزرگى ٣.٠ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر رخ داده است؛ در موسیان استان ایلام زلزله‌ای به بزرگى ٢.٥ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در سنخواست استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگى ٤.٩ ریشتر در عمق ٩ کیلومتر رخ داده است.

در شوقان استان خراسان شمالى زلزله‌ای به بزرگى ٢.٧ ریشتر در عمق ٩ کیلومتر رخ داده است؛ هجدک استان کرمان را زلزله‌ای به بزرگى ٣.٢ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر لرزاند، در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگى ٣.٢ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر به ثبت رسیده است.

در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگى ٢.٨ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر به وقوع پیوسته است؛ تخت استان هرمزگان را زلزله‌ای به بزرگى ٣.٣ ریشتر در عمق ٩ کیلومتر لرزاند، در مورمورى استان ایلام زلزله‌ای به بزرگى ٢.٩ ریشتر در عمق ١١ کیلومتر رخ داده است.

در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگى ٣.٣ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر به وقوع پوسته است؛ زلزله دیگر این شهر به بزرگى ٢.٧ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر بوده است، آخرین زلزله این روز در شول آباد استان لرستان به بزرگى ٢.٥ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر بوده است.

 

چهارشنبه ٢٧ تیرماه

در شوقان استان خراسان شمالى زلزله‌ای به بزرگى ٢.٥ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر رخ داده است؛ در سنخواست استان خراسان شمالى زلزله‌ای به بزرگى ٢.٨ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در شوش استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگى ٢.٥ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر رخ داده است.

در اهل استان فارس زلزله‌ای به بزرگى ٢.٥ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر رخ داده است، در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگى ٣.١ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در بهاباد استان یزد زلزله‌ای به بزرگى ٣.٥ ریشتر در عمق ٩ کیلومتر رخ داده است، در اینچه برون استان گلستان زلزله‌ای به بزرگى ٣.٢ ریشتر در عمق ١١ کیلومتر به وقوع پیوسته است.

در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگى ٢.٨ ریشتر در عمق ١٢ کیلومتر رخ داده است؛ سنخواست استان خراسان زلزله‌ای به بزرگى ٣.٥ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر را تجربه کرد، در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگى ٢.٨ ریشتر در عمق ١٢ کیلومتر رخ داده است، در پول استان مازندران زلزله‌ای به بزرگى ٢.٧ ریشتر در عمق ١١ کیلومتر رخ داده است.

 

پنجشنبه ٢٨ تیرماه

در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگى ٣.٣ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر رخ داده است؛ در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگى ٢.٦ ریشتر در عمق ١١ کیلومتر به وقوع پیوسته است، زلزله دیگر این شهر به بزرگى ٢.٥ ریشتر در عمق ١١ کیلومتر بوده است.

در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگى ٢.٧ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر به وقوع پیوسته است؛ در سنخواست استان خراسان شمالى زلزله‌ای به بزرگى ٣.٧ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر رخ داده است.

 

در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگى ٣.٣ ریشتر در عمق ١١ کیلومتر رخ داده است؛ زلزله دیگر این شهر به بزرگى ٢.٧ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتر بوده است،در سنخواست استان خراسان شمالى زلزله‌ای به بزرگى ٢.٥ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر رخ داده است، آخرین زلزله این روز در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگى ٣.١ ریشتر در عمق ٨ کیلومتر به وقوع پیوسته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۱۹۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان