//
کدخبر: ۹۸۵۳۶ //

آغاز رزمایش سالانه ناتو در لهستان و بالتیک

حدود ۱۸ هزار سرباز متعلق به ۱۹ کشور که عمدتا اعضای ائتلاف ناتو هستند از امروز (یکشنبه) رزمایش نظامی سالانه تحت رهبری آمریکا را در لهستان و کشورهای منطقه بالتیک آغاز کردند.

آغاز رزمایش سالانه ناتو در لهستان و بالتیک
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، هدف از این رزمایش افزایش آمادگی رزمی در جبهه شرقی این ائتلاف همزمان با رویارویی با روسیه است. این رزمایش هشتمین رزمایش از سری رزمایش‌های «ضربه شمشیر» است و تا ۱۵ ژوئن ادامه پیدا خواهد کرد. این رزمایش بعد از آن برگزار می‌شود که گزارش شد لهستان پیشنهاد میزبانی از یک پایگاه نظامی دائمی آمریکا را اخیرا مطرح کرد که با انتقاد شدید روسیه روبه‌رو شد.

ماه مه ۲۰۱۷ ارتش آمریکا یک مقر اروپایی جدید در لهستان افتتاح کرد تا حدود ۶۰۰۰ سرباز استقرار یافته در ناتو در عملیات‌های پنتاگون در منطقه را تحت فرماندهی قرار دهد. این یکی از بیشترین مقدار نیروهای استقرار یافته آمریکایی در اروپا از زمان جنگ سرد محسوب می‌شود و هدف از آن افزایش اطمینان همپیمانان ناتو از بابت امنیت خود در مقابل رزمایش‌های نظامی روسیه بوده است.

آمریکا همچنین رهبری یک گروه رزمی چند ملیتی ناتو را به عهده داشته و آلمان، بریتانیا و کانادا فرماندهی سه گروه رسمی دیگر را در کشورهای حوزه بالتیک شامل استونی، لتونی، لیتوانی را به عهده دارد. سال جاری میلادی بخشی از مانورهای «ضربه شمشیر» در این منطقه حساس برگزار می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۸۵۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان