//
کدخبر: ۹۸۰۶۶ //

دریاسالار آمریکایی: چین بزرگترین تهدید بلندمدت در آسیا است

یک دریا سالار آمریکایی بر این باور است که کره شمالی همچنان قریب الوقوع ترین تهدید علیه صلح در منطقه اقیانوسیه به شمار می‌رود.

 دریاسالار آمریکایی: چین بزرگترین تهدید بلندمدت در آسیا است
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از سی ان ان، دریاسالار هری هریس که احتمالا قرار است سفیر بعدی آمریکا در کره جنوبی شود، در سخنانی تاکید کرد: کره شمالی همچنان قریب الوقوع ترین تهدید علیه صلح و امنیت در منطقه اقیانوسیه به شمار می رود ولی رویای هژمونی چین بزرگترین چالش بلندمدت واشنگتن خواهد بود.

وی در ادامه افزود: کره شمالی قریب الوقوع ترین تهدید است و یک کره شمالی مجهز به تسلیحات هسته ای و موشکی که می تواند به خاک آمریکا برسد، اصلا غیرقابل قبول است.

این دریاسالار آمریکایی گفت: چین بزرگترین چالش بلندمدت برای آمریکا به شمار می رود. بدون دخالت آمریکا و متحدان و شرکای مان، چین به رویای تسلط و هژمونی در آسیا دست خواهد یافت.

"هوا چون یینگ" سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در واکنش به این اظهارات دریاسالار آمریکایی گفت: این دریاسالار دچار عقده روحی در قبال هژمونی شده است چرا که از این مساله ترس و واهمه دارد که دیگران آن را از آمریکا بربایند.

وی در ادامه افزود: حضور ارتش آمریکا در دریای جنوبی چین بسیار بیشتر و فراتر از حضور نظامی چین و سایر کشورهای ساحلی است.

وی اتهامات آمریکا درباره نظامی کردن دریای جنوبی چین را محکوم کرد و گفت: برنامه های پکن برای ساخت و ساز در دریای جنوبی چین بخشی از برنامه این کشور برای دفاع از خود است.

مقام های پنتاگون بارها نسبت به اقدامات چین در ساخت و ساز پایگاه های نظامی در جزایر مورد ادعا در دریای جنوبی چین اعتراض کرده و خواستار متوقف شدن این قدمات شده اند.

تصاویر جدید ماهواره ای نشان می دهد که چین سامانه های موشکی زمین به هوا و موشک های کروز ضد کشتی در جزایر منطقه مستقر کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۸۰۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان