//
کدخبر: ۸۳۶۱۷ //

لاوروف: قطعا پاسخ اقدام گستاخانه غرب را می‌دهیم

وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که مسکو اقدام گستاخانه کشورهای غربی در اخراج دیپلمات های روس را قطعا پاسخ خواهد داد.

لاوروف: قطعا پاسخ اقدام گستاخانه غرب را می‌دهیم
به گزارش فرتاک نیوز،

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز سه‌شنبه تأکید کرد مسکو به هیچ عنوان گستاخی کشورهای غربی را تحمل نخواهد کرد و قطعا اخراج دیپلمات‌های روس را پاسخ خواهد داد.

 

بنا بر این گزارش، وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سوال خبرنگار «تاس» گفت: «همه اطمینان داشته باشند که ما پاسخ خواهیم داد. دلیل آن این است که هیچ کس نمی‌خواهد چنین گستاخی را تحمل کند. ما نیز  تحمل نخواهیم کرد».

وی افزود، تصمیم اتخاذ شده توسط برخی کشورهای غربی در اخراج دیپلمات‌های روس نتیجه باج خواهی و فشارهای زیاد آمریکا است».

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: «زمانی که از یک یا دو دیپلمات خواسته می شود که این یا آن کشور را ترک کنند، با عذرخواهی‌هایی که مدام در گوش ما زمزمه می‌شود، ما به طور حتم اطمینان پیدا می‌کینم که این نتیجه فشار و باج‌خواهی گسترده‌ای است که ابزار اصلی آمریکا در صحنه بین‌المللی شده است».

در ادامه تلاش‌های کشورهای غربی برای افزایش فشار دیپلماتیک بر روسیه، دولت آمریکا روز دوشنبه ده‌ها دیپلمات روس را اخراج و یکی از کنسولگری‌های روسیه را تعطیل کرد.

این اقدام به بهانه مسمومیت یک جاسوس روس‌تبار پناهنده به انگلستان صورت گرفته است. «سرگئی اسکریپال» ماه گذشته در انگلستان با موادی که لندن مدعی است مواد شیمیایی نظامی بوده، مسموم شد. کشورهای غربی مسکو را به دست داشتن در این حادثه متهم کرده و در اقدامی هماهنگ، ده‌ها دیپلمات روس را اخراج و اقدامات تنبیهی دیگری علیه مسکو در دستور کار قرار داده‌اند.

دولت روسیه دست داشتن در مسمویت اسکریپال را رد کرده و از انگلستان خواسته تیم تحقیق مشترکی درباره این حادثه تشکیل شود. با این وجود، لندن از ارائه شواهد در این رابطه و همکاری با مسکو خودداری کرده است.

یک منبع در وزارت خارجه روسیه این اقدام کشورهای غربی را «غیردوستانه» و «تقابل‌جویانه» خوانده و اعلام کرد ظرف چند روز آینده به نحوی مناسبی به این اقدامات واکنش نشان می‌دهد.

مسکو همچنین هشدار داده است که اقدامات اخیر کشورهای غربی به تشدید تنش در روابط با روسیه منجر می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۶۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان