//
کدخبر: ۸۰۵۷۹ //

لاوروف خواستار ازسرگیری مذاکرات تامین ثبات راهبردی با آمریکا شد

وزیر امور خارجه روسیه خواستار ازسرگیری مذاکرات برای تامین ثبات راهبردی (حل اختلافات هسته ای و موشکی) با آمریکا شد.

لاوروف خواستار ازسرگیری مذاکرات تامین ثبات راهبردی با آمریکا شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سرگئی لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ورکنه گبیه هو» همتای اتیوپیایی خود در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی گفت: ما همواره خواهان آن بودیم که گفت وگوها در مورد تامین ثبات راهبردی میان روسیه و آمریکا ادامه می یافت.

 

وی افزود: پس از آنکه همه کانال های همکاری میان روسیه و آمریکا از دوره حکومت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا به دلیل مواضع ضدروسی واشنگتن مسدود شد، ما پیگیر ازسرگیری گفت وگوها بین دو کشور بودیم.

 

وی ادامه داد: بدیهی است که چنین گفت وگویی باید براساس احترام متقابل و توازن منافع صورت گیرد و نباید شروطی برای ازسرگیری آن تعیین شود.

 

وزیر خارجه روسیه گفت: همه ساز وکارهای اجرای برای پیمان استارت 3 در خود پیمان قید شده است.

 

پیمان استارت 3 توافقی برای کاهش تسلیحات هسته‌ای دوجانبه میان مسکو و واشنگتن است که روسای جمهوری دو کشور در سال 2010 امضا کردند.

 

این پیمان برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای روسیه و آمریکا امضا شد و مطابق آن دو کشور اجازه یافتند حداکثر یک هزار و 550 کلاهک در جهان مستقر کنند که حدود 30 درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در سال 2002 بود.

 

چهار سناتور آمریکایی به تازگی در نامه ای به رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا، از وی خواسته اند دور جدید گفت وگوها با روسیه برای ثبات راهبردی در جهان را کلید بزند.

 

راشاتودی در بخش انگلیسی خود در این باره نوشت: این اقدام سناتورهای آمریکایی واکنشی به پیام سالانه رئیس جمهوری روسیه است که در آن سلاح های جدید روسی رونمایی شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۵۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان