//
کدخبر: ۴۹۰۲۸ //

روسیه آمریکا را از تحریم جدید علیه کره شمالی برحذر داشت

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگوی تلفنی با رکس تیلرسون همتای آمریکایی، واشنگتن را از برنامه ریزی برای وضع تحریم های جدید علیه پیونگ یانگ برحذر داشت.

 روسیه آمریکا را از تحریم جدید علیه کره شمالی برحذر داشت
به گزارش فرتاک نیوز،

در این مذاکره تلفنی که شامگاه چهارشنبه به خواسته آمریکا انجام گرفت، دو طرف به تفصیل در باره اوضاع پیرامون کره شمالی با توجه به پرتاب موشکی روز سه شنبه این کشور گفت وگو کردند.

 

پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه نوشت: لاوروف و تیلرسون خاطرنشان کردند که پرتاب موشک کره شمالی نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت است.

 

وزیر خارجه روسیه در همین حال بر اهمیت یافتن راههای دیپلماتیک و سیاسی برای حل و فصل تنش ها در شبه جزیره کره و پرهیز از هر گونه اقدام نظامی تاکید کرد و هشدار داد که کاربرد زور، پیامدهای بدون پیش بینی دارد.

 

وی همچنین گفت که روسیه افزایش فشارهای تحریمی بر کره شمالی را غیرسازنده و خطرناک می داند.

 

وزیران خارجه روسیه و آمریکا در ادامه گفت وگوی تلفنی در زمینه برخی مسائل دستور کار بین المللی ازجمله دورنمای حل و فصل مناقشه سوریه و اوضاع منطقه خلیج فارس گفت وگو و تبادل نظر کردند.

 

بامداد روز سه شنبه یک موشک از سواحل شرقی کره شمالی شلیک شد که با گذر از فراز خاک ژاپن، موجب وحشت ساکنان مناطق شمالی این کشور شد.

 

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل نیز پس از این اقدام، با تاکید بر لزوم توقف کامل برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی، اعلام کرد: تحریم ها و اعمال فشار بر پیونگ یانگ هیچ نتیجه ای ندارد. این مساله باید صلح آمیزپایان یابد و همزمان منع اقدام نظامی علیه کره شمالی در شورای امنیت هم تصویب شود.

 

واسیلی نبنزیا نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد در نشست اضطراری شورای امنیت که روز سه شنبه به خواسته آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای بررسی پرتاب موشک کره شمالی برگزار شد، گفت: برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی باید متوقف و مسائل شبه جزیره کره نیز از راههای صلح آمیز حل و فصل شود.

 

خبرگزاری ایتارتاس روز چهارشنبه به نقل از سخنان نبنزیا نوشت: خواستار اجرای کامل قطعنامه های شورای امنیت در باره مسائل شبه جزیره کره هستیم.

 

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل گفت: پیونگ یانگ باید برنامه های موشکی و هسته ای را متوقف کند، به نظام منع گسترش سلاح هسته ای بازگردد، اصول آژانس بین المللی انرژی اتمی را رعایت کرده و به کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی بپیوندد.

 

نبنزیا تاکید کرد: اعضای شورای امنیت باید راه صلح آمیز و دیپلماتیک برپایه مذاکره و تلاش سیاسی برای حل مسائل شبه جزیره کره را بیابند، زیرا جز این راهکار نمی توان تشنج در منطقه شمال شرق آسیا را کاهش داد.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۹۰۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان