//
کدخبر: ۷۹۷۹۶ //

آخرین تحولات میدانی در سوریه

ارتش سوریه شهرک 'المحمدیه' در غرب منطقه بیت نایم در غوطه شرقی ریف دمشق را آزاد کرد.

آخرین تحولات میدانی در سوریه
به گزارش فرتاک نیوز،

منابع میدانی دوشنبه شب اعلام کردند که ارتش و نیروهای مسلح این کشور پس از درگیری شدید با تروریست ها این منطقه را آزاد کرد.

 

یگان های ارتش سوریه در یک هفته گذشته نیز توانستند مناطق اوتایا، حوش الصالحیه، حوش خرابو، النشابیه، حزرما، گردان پدافند هوایی، گردان حمل و نقل، مزارع العب و بیت نایم را از تروریست ها در غوطه شرقی بازپس گیرند.

 

نیروها در محورهای مختلف غوطه شرقی پیشروی کردند و شماری مزرعه و شهرک را در محور حرستا و دوما پاکسازی کردند و مناطق مختلفی که در تسلط تروریست ها بود، تاکنون آزاد شده است.

 

رسانه های تروریست ها به پیشروی ارتش در این مناطق در غوطه شرقی ریف دمشق اعتراف کرده بود.

گروه های تروریستی مستقر در غوطه شرقی از یک ماه قبل تاکنون بیشتر مناطق مسکونی دمشق را با شلیک موشک و گلوله های خمپاره هدف قرار می دهند که تاکنون در اثر این اقدام تروریستی تعداد زیادی از شهروندان سوری کشته و یا زخمی شده اند.

 

این حملات همچنین به وارد شدن خسارت هایی به اموال شهروندان سوری و زیرساخت های عمومی پایتخت سوریه منجر شده است.

 

برخی از شهرک ها و مناطق غوطه شرقی در استان ریف دمشق محل حضور تروریست های تکفیری است که از آن جا اقدام به شلیک گلوله های خمپاره و موشک به مناطق مسکونی شهر دمشق و حومه آن می کنند.

 

قطعنامه سازمان ملل برای برقراری آتش بس 30 روزه در سوریه از شنبه گذشته در سراسر این کشور به اجرا درآمده است؛ در این قطعنامه تصریح شده که پایان دادن به درگیری ها شامل عملیات نظامی علیه 'داعش'، 'القاعده' و 'جبهه تحریرالشام'( النصره) و سایر گروه های تروریستی نمی شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۹۷۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان