//
کدخبر: ۷۹۲۵۰ //

روسیه اتهام آمریکا در بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه را بیشرمانه خواند

سفارت روسیه در آمریکا، با صدور بیانیه ای ادعای واشنگتن مبنی بر مسئولیت مسکو در بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه را اتهامی بیشرمانه خواند.

 روسیه اتهام آمریکا در بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه را بیشرمانه خواند
به گزارش فرتاک نیوز،

 سفارت روسیه در آمریکا روز جمعه در بیانیه خود گفته است: اظهارات یک مقام دولت آمریکا مبنی بر مسئولیت روسیه در بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه بیشرمانه است.

 

«هیزر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که آمریکا در مساله بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه هنوز تحریمی را علیه کسی اعلام نمی کند اما روسیه را مسئول استفاده ارتش سوریه از مواد سمی می داند.

 

خبرگزاری تاس به نقل از بیانیه سفارت روسیه در آمریکا نوشت: تبلیغات بی اساس آمریکا که بر پایه نقض تعهدات روسیه در سوریه استوار شده این تصور را بوجود می آورد که هدف نگرانی وضع مردم سوریه نیست بلکه در پشت سر آن اهداف سیاسی قرار گرفته است.

 

در ادامه بیانیه سفارت روسیه در واشنگتن آمده است: هدف آمریکا این است که به هر قیمتی که شده حضور تروریست ها در منطقه نزدیک پایتخت سوریه حفظ شود.

 

براساس این بیانیه، آمریکا از ادعای بی اساس بکارگیری مواد سمی از سوی دمشق به عنوان ابزار برای مهندسی ژئوپلیتیکی ضدسوری استفاده می کند.

 

سفارت روسیه در آمریکا خاطرنشان کرده است که دولت آمریکا این واقعیت را می پذیرد که در اتهام استفاده سوریه از مواد سمی شواهدی وجود ندارد و هیچگاه مدرکی در این مورد ارایه نشده است، با توجه به اینکه ادعاهای گروه «کلاه سفیدها» و سایر به اصطلاح سازمان های اجتماعی انساندوست که با کمک مالی غرب بوجود آمده و با ادعاهای کم ارزش خود را بی اعتبار کرده اند، مدرک محسوب نمی شود.

 

روسیه در ادامه بیانیه، آمریکا را از استفاده از این گونه ادعاها برای توجیه حمله به مواضع ارتش سوریه برحذر داشته است.

 

به گزارش ایرنا، آمریکا که مخالف دولت سوریه است در دو سال اخیر چند بار ارتش سوریه را متهم به استفاده از سلاح های شیمیایی در جنگ با تروریست ها کرده است.

 

دولت سوریه بارها با رد این اتهام ها تروریست ها و حامیان خارجی آنها را به این اقدام ها در راستای تخریب دولت سوریه در افکارعمومی جهان متهم می کند چرا که دولت سوریه، در حال پیروزی بر تروریست ها در میدان های مختلف است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۹۲۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان