//
کدخبر: ۷۳۶۹۸ //

یدیعوت آحارونوت: اسرائیل یگان موشکی برای مقابله با حزب الله ایجاد کرده است

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» از ایجاد یگان موشکی در نیروی زمینی رژیم صهیونیستی برای مقابله با حزب الله لبنان خبر داد.

 یدیعوت آحارونوت: اسرائیل یگان موشکی برای مقابله با حزب الله ایجاد کرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

تارنمای شبکه تلویزیونی «المنار» وابسته به مقاومت لبنان با انتشار این خبر از قول این روزنامه صهیونیستی نوشت که این تصمیم در روز چهارم ژانویه (حدود یک ماه پیش) در جلسه ای اتخاذ شد که در دفتر «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو برگزار شد.

به گفته «آلکس فیشمن» تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت، بحث در مورد این تصمیم به تغییر در دکترین جنگی ارتش اسرائیل باز می گردد که شامل ایجاد یک سامانه موشکی موثر متشکل از موشک های زمین به زمین میان برد می شود و تا سال 2020 پایان می یابد.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: پس از بحث های فراوان درباره نیاز به موشک هایی با برد 150 تا 300 کیلومتر طی سال های گذشته در داخل دستگاه امنیتی سرانجام این تصمیم اتخاذ شد.

بر اساس این گزارش طرح فوق در چند مرحله انجام خواهد شد. در مرحله نخست ایجاد سامانه موشکی زمین به زمین با برد 150 کیلومتر است. این سامانه متشکل از موشک های «اکسترا» است که به وسیله شرکت صنایع جنگی «تاعاس» ساخته می شود.

این روزنامه افزود: ناوچه های جنگی «ساعار 5» و «ساعار 6» به این نوع موشک ها تجهیز و مسلح خواهد شد. از سوی دیگر تاعاس برای هماهنگ سازی این موشک برای استفاده در هواپیماهای جنگی نیز در حال کار است.

بر اساس این گزارش، در مراحل بعدی نیز ورود موشک هایی با بردی تا 300 کیلومتر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

آلکس فیشمن با اشاره به اینکه تغییر در تفکر اسرائیل در طی 5 سال گذشته و در سایه تغییرات بین المللی حاصل شده است، ادعا کرد: از آنجا که ایران به تکنولوژی ساخت موشک های دقیق دست یافته است پیش بینی می کنیم تا ده سال آینده بیش از هزار موشک نقطه زن و دقیق در خاک لبنان مستقر شود که هر کدام از آنها قادر است با طی کیلومترها، زیرساخت های آب، برق، سوخت و نمادهای مذهبی ما از جمله کنیسه ها را هدف قرار دهد و علاوه بر آن تهدیدی برای پایگاه های هوایی و مجموعه های امنیتی به شمار می رود.

این تحلیلگر در ادامه گفت: در دوران موشک های دقیق، اسرائیل نیاز دارد تا توان حمله از لحظه اول داشته باشد و منتظر آماده شدن نیروهای ذخیره، تجهیز نیروی زمینی یا فعال شدن نیروی هوایی نماند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۶۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان