//
کدخبر: ۶۸۱۱۷ //

سودان هزاران نظامی به مناطق نزدیک به مرزهایش با اریتره اعزام کرد

رسانه های عربی اعلام کردند ارتش سودان در پی انتشار اخباری مبنی بر رسیدن مقادیر زیادی کمک های نظامی از طرف مصر به اریتره، هزاران نیروی نظامی خود را به شرق این کشور و نزدیکی مرزهای سودان با اریتره اعزام کرد.

 سودان هزاران نظامی به مناطق نزدیک به مرزهایش با اریتره اعزام کرد

منابع عربی اعلام کردند طی چند روز اخیر نیروهای نظامی سودانی وارد منطقه «کسلا» واقع در شرق این کشور شده اند.

 

این منابع افزودند: سودان و اتیوپی مرزهای خود را با اریتره بسته اند .

 

روزنامه «الصیحه» سودان نوشت ارتش اتیوپی نیز مقادیر زیادی تجهیزات نظامی به نزدیکی مثلث مرزی این کشور با سودان و اریتره ارسال کرده است.

 

پایگاه خبری «الوسط » نیز در این خصوص نوشت شمار زیادی از گروه های شورشی فعال در منطقه دارفور سودان در نزدیکی مرزهای سودان و اریتره تجمع کرده اند.

 

شبکه الجزیره قطر نیز به نقل از منابع محلی اعلام کرد اخیرا مقادیر زیادی کمک و تجهیزات نظامی مصری شامل سلاح های جدید و انواع خودرو از طرف مصر به پایگاه نظامی «ساوا » در اریتره رسیده است.

 

پایگاه ساوا که در منطقه «القاش برکه» و نزدیکی مرزهای شرقی سودان قرار دارد، مقر اصلی آموزش سربازان اریتره ای است.

 

رسانه های سودانی چند روز پیش به نقل از «عبدالله الصادق» رئیس کمیته فنی مرزهای سودان نوشتند مصر قصد دارد سودان را به درگیری های مستقیم بکشاند.

 

مصر و سودان در خصوص مالکیت منطقه ای موسوم به مثلث «حلایب» که اکنون تحت کنترل مصر است، اختلاف نظر دارند.

 

سودان این منطقه را متعلق به خود و اشغال شده از سوی مصر می داند.

 

سودان شب گذشته سفیر خود را از مصر برای مشورت فراخواند و منابع مصری نیز اعلام کردند سفیر سودان در مصر امروز جمعه قاهره را به مقصد خارطوم ترک کرد.

 

اتیوپی این روزها در حال ساخت سدی بر روی رود نیل به نام سد النهضه است که این با مخالفت شدید مصر مواجه شده است زیرا مصر اعتقاد دارد با ساخته شدن این سد، سهمیه آبی این کشور شدیدا کاهش می یابد و زندگی شماری از مردم این کشور که از طریق رود نیل ارتزاق می کنند، به خطر می افتد و این در حالی است که اتیوپی این ادعا را رد می کند و می گوید قبل از هر چیز باید به فکر توسعه خود باشد.

 

مصری ها از همراهی نکردن سودان با خود در خصوص پرونده سد النهضه ناخرسند است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۸۱۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان