//
کدخبر: ۴۳۱۹۸۶ //

احساس خطر دبیرکل ناتو از سرنوشت جنگ روسیه علیه اوکراین/ پیروزی پوتین در جنگ برای ناتو خطرناک است!

دبیرکل ناتو گفت که پیروزی روسیه در درگیری با اوکراین بر امنیت ناتو هم تأثیر خواهد گذاشت. او همچنین گفت که ناتو به حمایت از کی‌یف با سلاح و مهمات برای جلوگیری از وقوع چنین نتیجه «خطرناکی» ادامه خواهد داد.

احساس خطر دبیرکل ناتو از سرنوشت جنگ روسیه علیه اوکراین/ پیروزی پوتین در جنگ برای ناتو خطرناک است!
به گزارش فرتاک نیوز،

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو جمعه در کنفرانس خبری مشترک با بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان به خبرنگاران در برلین گفت: «واشنگتن و متحدان و شرکای آن از اوکراین حمایت می‌کنند، نه تنها به این دلیل که در جلسات مختلف با آن موافقت کردند، بلکه به این دلیل که این کار به نفع ماست.»

استولتنبرگ با این ادعا که پیروزی روسیه، «رهبران اقتدارگرا» را به استفاده از زور و «نقض قوانین بین‌المللی» برای «به دست آوردن آنچه می‌خواهند» تشویق می‌کند، گفت: «ما باید به یاد داشته باشیم و درک کنیم که اگر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در اوکراین پیروز شود، این برای اوکراینی‌ها یک تراژدی است اما این برای ما هم خطرناک است.»

استولتنبرگ گفت: «این ما را آسیب‌پذیرتر می‌کند. اطمینان دارم که آمریکای شمالی و اروپا با هم به حمایت از اوکراین ادامه خواهند داد و این تنها راه برای دستیابی به یک راه‌حل صلح‌آمیز مذاکره‌شده برای این مناقشه است.»

دبیرکل ناتو گفت: «ما می‌دانیم که هر چه اوکراین در میدان نبرد قوی‌تر باشد، دست آنها در میز مذاکره هم قوی‌تر خواهد بود.»

به گزارش راشا تودی، اظهارات او در حالی بیان می‌شود که پنتاگون هشدار داده در صورتی که قانونگذاران آمریکایی بسته بودجه جدید برای اوکراین را تایید نکنند، کمک‌های نظامی به کی‌یف به پایان برسد.

کی‌یف بارها هرگونه مذاکره با مسکو را رد کرده و خواستار خروج کامل نیروهای روسیه از تمام مناطقی است که متعلق به خود می‌داند.  ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین به تازگی در مصاحبه با رویترز این خواسته را تکرار کرد و افزود که کی‌یف در صورت لزوم حتی بدون کمک آمریکا به مبارزه ادامه خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۹۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان