//
کدخبر: ۴۱۶۸۹۱ //

FBI فردی که در فضای مجازی بایدن را به قتل تهدید کرده بود کشت

پلیس اف.بی.آی با همکاری شبکه اجتماعی متعلق به دونالد ترامپ مردی را که جو بایدن را در فضای اجتماعی تهدید به قتل کرده بود کشت.

FBI فردی که در فضای مجازی بایدن را به قتل تهدید کرده بود کشت
به گزارش فرتاک نیوز،

منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند پلیس اف‌بی‌ای با سرنخ‌دهی شبکه اجتماعی متعلق به «دونالد ترامپ» مردی را که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا را تهدید به کشتن کرده بود به قتل رساند. 

شبکه اجتماعی تروث‌سوشال اف‌بی‌آی را از پست‌های  تهدیدآمیز یکی از هواداران ترامپ مطلع ساخت که این مسئله در نهایت به حمله مأموران به محل اقامت او و قتل او منجر شد. 

یک مقام ارشد مجری قانون به شبکه ان‌بی‌سی  گفت در ماه مارس شبکه تروث‌سوشال به اطلاع اف‌بی‌آی رساند که فردی به نام «کرایگ دلیوو رابرتسون» یک پست نگران‌کننده خاص در این شبکه منتشر کرده است.

 رابرتسون که یک افسر کهنه‌کار نیروی هوایی آمریکا با ۷۴ سال سن بود خودش را یکی از طرفداران ترامپ معرفی کرده بود. او در آن پست مخصوص که توجه کارکنان تروث‌سوشال را به خود جلب کرد «آلوین براگ»، دادستان منطقه منهتن نیویورک را به قتل تهدید کرده بود.

براگ در آن زمان در حال آماده شدن برای طرح اتهام علیه دونالد ترامپ در پرونده پرداخت پول به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن بود.

ترامپ در ماه آوریل به ۳۴ فقره جرم در خصوص جعل اسناد تجاری و پرداخت رشوه به این بازیگر متهم شد. 

در شکایت‌نامه فدرالی که علیه رابرتسون تنظیم شده آمده که شرکت تروث‌سوشال سرنخی درباره تهدید علیه بایدن به «دایره عملیات‌های مربوط به تهدیدها» در اف‌بی‌آی ارسال کرد. 

بعد از آن دو مأمور اف‌بی‌آی روانه منزل رابرتسون در شهر «پروو» در ایالت «یوتا» شده و با او درباره تهدیدهایی که او در فضای مجازی مطرح کرده بود وارد مجادله شدند. 

رابرتسون ظاهرا مطرح کردن تهدیدهای جانی را رد کرده و به مأموران اف‌بی‌آی گفت: «من گفته بودم که اینها خواب بود... کارمان در اینجا تمام می‌شود. بعد از این بدون حکم اینجا نیایید.»

طی ۵ ماه بعد، اف‌بی‌آی تهدیدهای متعدد دیگری از سوی رابرتسون علیه رقبای ترامپ را شناسایی کردند. 

روز یکشنبه، اما رابرتسون در فضای مجازی مستقیما بایدن را تهدید کرد. او چند ساعت قبل از سفر بایدن به ایالت یوتا نوشته بود: «شنیده‌ام بایدن به یوتا می‌آید.»

او در ادامه نوشت که دارد تفنگ ام‌۲۴ خودش را گردگیری می‌کند. 

بعد از انتشار این مطلب، مأموران اف‌بی‌آی تلاش کردند روز چهاشنبه از منزل رابرتسون بازرسی به عمل بیاورند و او را به اتهام ایراد تهدیدهای جانی علیه بایدن و دیگر مقام‌های آمریکا دستگیر کنند. 

اف‌بی‌ای ادعا کرده در این رویارویی رابرتسون از دستورات پیروی نکرده و سلاحش را به سمت مأموران اف‌‌بی‌آی نشانه گرفته است و به همین دلیل مأموران او را کشته‌اند. 

خانواده رابرتسون روایت مطرح‌شده از سوی اف‌بی‌آی را رد کرده و گفته‌اند که او هرگز قرار نبوده تهدیدهایش را عملی کند. 

خانواده او در بیانیه‌ای تصریح کردند: «با آنکه بیانیه‌های او بعضی اوقات پرخاشگرانه بودند او هرگز و هرگز بر مبنای یک اختلاف فلسفی و سیاسی خشونت علیه یک انسان دیگر مرتکب نمی‌شد.»

در این بیانیه تصریح شده رابرتسون از پایمال‌شدن آزادی‌ بیان و دیگر حقوق شهروندان آمریکایی توسط آنچه او آن را «دولتی فاسد» می‌دانست، گلایه‌مند بوده است. 

در این بیانیه همچنین تصریح شده است: «کار چندان زیادی از دست او برنمی‌آمد جز آنکه از طریق اینترنت و فضای مجازی از حقوقش ذیل متمم اول قانون اساسی برای برخورداری از آزادی بیان و مطرح کردن اعتراضش استفاده کند.»

مرگ رابرتسون در حال حاضر در دایره بازرسی اف‌بی‌آی تحت بررسی است.  

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۸۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان