//
کدخبر: ۳۶۵۴۶۹ //

کنگره آمریکا درباره خسارات نامه های خانه ترامپ تحقیق می کند

مجلس نمایندگان آمریکا هم با تشکیل کمیته دو حزبی وارد تحقیقات بر سر نامه های محرمانه کشف شده خانه ترامپ شد.

کنگره آمریکا درباره خسارات نامه های خانه ترامپ تحقیق می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از اسپوتنیک، در ادامه افشای فهرستی از اسناد محرمانه بدست آمده از خانه «دونالد ترامپ» در فلوریدا، حال گزارش‌ها نشان می‌دهد که مجلس نمایندگان آمریکا نیز وارد ماجرا شده‌اند.

در همین ارتباط، وال استریت ژورنال روز یکشنبه از نامه «آوریل هاینس »، مدیر اطلاعات ملی آمریکا به اعضای کنگره خبر داد که در آن گفته شده که آژانس‌های اطلاعاتی در حال ارزیابی خسارات ناشی از مواد محرمانه کشف شده در خانه دونالد ترامپ هستند.

هاینس در نامه‌ای که به کنگره ارسال کرده، ضمن تاکید بر بررسی خطر اقدام ترامپ برای امنیت ملی، به کارولین مالونی، رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان و آدام شیف ، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان تاکید کرده که تا کنون هیچ اطلاعاتی در مورد ارزیابی میزان خسارات وجود ندارد.

طبق گزارش‌ها، شیف و مالونی نیز روز شنبه در بیانیه‌ای موافقت خود را با ارزیابی خسارت‌ها اعلام کردند. آن‌ها تأیید کرده‌اند که اسناد ذخیره شده در مار-آ-لاگو ممکن است حتی جان «افرادی» را تهدید کند. قانونگذاران خاطرنشان کردند: «این بسیار مهم است که [جامعه اطلاعاتی] به سرعت برای ارزیابی و در صورت لزوم برای کاهش خسارت وارد عمل شود.»

بنا بر گزارش‌ها، هاینس در نامه خود در روز جمعه اعلام کرد که وزارت دادگستری و دفتر او در ارزیابی این خسارات همکاری می‌کند. تحقیقات هاینس ، در راستای درخواست سناتورهای مارک وارنر (D-VA)، و مارکو روبیو (R-FL)، به ترتیب به عنوان رئیس و نایب رئیس سنا صورت می‌گیرد.

طبق گزارش‌ها، وارنر روز جمعه اعلام کرد که کمیته دوحزبی برای بررسی جزئیات در مورد کشف اسناد محرمانه از خانه ترامپ تشکیل شده است.

براین اساس اکنون نه تنها وزارت دادگستری، بلکه کنگره آمریکا نیز وارد ماجرای اسناد محرمانه خانه ترامپ شده و کمیته‌ای که متشکل از نمایندگان هر دو حزب است موضوع را مورد بررسی و تحقیق قرار خواهد داد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۵۴۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان