//
کدخبر: ۳۵۶۸۶۶ //

آمریکا: برنامه‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان نداریم

مسئول ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که این کشور قصد ندارد دولت طالبان را به رسمیت بشناسد.

آمریکا: برنامه‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان نداریم
به گزارش فرتاک نیوز،

یک هفته پس از آنکه «ضمیر کابلوف»، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان، در مصاحبه با کانال یک تلویزیون آن کشور گفته بود مسکو در مورد به رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان، موضع مستقل از سایر کشورها را اتخاذ می‌کند، مسئول ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که این کشور قصد ندارد دولت طالبان را به رسمیت بشناسد.

«جان کربی» در پاسخ به سؤال «صدای امریکا» مبنی بر موضع روسیه که مسکو می‌تواند بدون در نظر گرفتن موضع آمریکا، دولت طالبان را به رسمیت بشناسد، گفت: آمریکا در وضعیتی قرار ندارد که به رسمیت شناختن طالبان را مورد بررسی قرار بدهد.

وی در ادامه افزود: ما در مرحله‌ای نیستیم که بخواهیم این کار را در مورد طالبان انجام دهیم، آنچه ما از هر ملتی در جهان می‌خواهیم، به خصوص هر کشوری که با افغانستان هم‌مرز است، این است که تصمیماتی اتخاذ نکند که ثبات و امنیت آن را کمتر از آنچه اکنون برای مردم افغانستان است، کاهش دهد.

پیش‌تر کابلوف در مصاحبه با کانال یک تلویزیون روسیه درباره به رسمیت شناختن حکومت طالبان گفته بود چنین چشم‌اندازی وجود دارد و شرایط آن توسط رئیس جمهور پوتین و وزیر خارجه لاوروف توصیف شده است.

وی تصریح کرده بود: دولت فراگیر قومی باید اولین گام در این راه باشد. ما این را پنهان نمی‌کنیم و در این باره صراحتاً به شرکای افغان خود می‌گوییم. به محض اینکه این اتفاق بیفتد، زمینه برای بحث جدی فراهم می‌شود.

نماینده ویژه پوتین همچنین تاکید کرده بود که در چنین شرایطی، روسیه بدون در نظر گرفتن آمریکا و دیگر کشورها درباره به رسمیت شناختن طالبان تصمیم خواهد گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۸۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان