//
کدخبر: ۳۳۶۲۲۹ //

اتحادیه اروپا: خواسته مسکو برای توقف گسترش ناتو قابل قبول نیست

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: خواسته مسکو مبنی بر ضمانت های امنیتی و توقف گسترش اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به سمت شرق به ویژه در رابطه با اوکراین، تنها یک دستور کار روسی با شرایط غیرقابل قبول است.

اتحادیه اروپا: خواسته مسکو برای توقف گسترش ناتو قابل قبول نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: بورل در مصاحبه با روزنامه آلمانی «دی ولت» این موضوع را بیان و خواسته های روسیه برای ارائه ضمانت های امنیتی و توقف توسعه ناتو و اتحادیه اروپا به شرق را غیرقابل پذیرش توصیف کرده است.

بورل گفت روسیه برای اولین بار «یک نسخه کتبی» از خواسته های خود را ارائه داده که تا قبل از این هرگز چنین اتفاقی رخ نداده بود. این چیزی است که فقط برندگان انجام می دهند: آنها می گویند شرایط من این ها هستند.

اسپوتنیک نوشت: روسیه در تاریخ ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) توافقاتی با آمریکا و اعضای ناتو را درباره ضمانتهای امنیتی دوجانبه در اروپا و منع استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد در مناطق در تیرس دو طرف منتشر کرد. این توافقات هچنین شامل درخواست از ناتو برای خودداری از گسترش بیشتر نفوذ در شرق از جمله در کشورهای سابق کوچک عضو اتحادیه جماهیر شوروی سابق است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفته خودداری ناتو و آمریکا از پذیرش خواسته ها و مطالبات روسیه درباره ضمانت های امنیتی می تواند به مرحله جدیدی از رویارویی دو طرف منجر شود.

انتظار می رود از سرگیری مذاکرات که دولت های دو طرف روز دوشنبه اعلام کردند بر مساله تنش دو طرف برسر اوکراین متمرکز باشد.

بورل پیشتر با لحنی تهدید آمیز گفته بود هر گونه اقدام مسکو علیه اوکراین و استقلال این کشور تبعاتی جدی خواهد داشت.

روسیه با تکذیب ادعاهای مطرح شده درباره حمله احتمالی به اوکراین اعلام کرد که نیروها را در قلمرو کشورش و بنا به صلاحدید خود جابجا می کند.

کی یف و متحدان ناتو نسبت به تحرکات نیروهای نظامی روسیه در مرز با اوکراین هشدار دادند و ابراز نگرانی کردند که درگیری در شرق اوکراین می‌تواند تبدیل به یک جنگ تمام عیار شود.

آمریکا از سال ۲۰۱۴ و با آغاز مناقشه در مناطق روس تبار شرق اوکراین، صدها میلیون دلار تسلیحات به اوکراین انتقال داده است.  

در روزهای اخیر برخی رسانه های آمریکایی به نقل از مقام های اطلاعاتی آمریکا و اوکراین اعلام کردند که روسیه قصد دارد اواسط زمستان سال جاری به کی یف حمله کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۲۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان