//
کدخبر: ۳۲۶۸۵۷ //

طالبان با اتحادیه اروپا در دوحه مذاکره می کند

سرپرست وزارت امور خارجه کابینه موقت طالبان اعلام کرد که تیم نمایندگان طالبان با هیات اتحادیه اروپا در دوحه پایتخت قطر دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

طالبان با اتحادیه اروپا در دوحه مذاکره می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رسانه اردوپوینت پاکستان، امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران بدون اشاره به زمان مذاکره  گفت: هیات افغان تحولات اخیر را با نماینده اتحادیه اروپا در قطر مورد بحث قرار خواهد داد.

طالبان در حالی وارد مذاکره با تیم اتحادیه اروپا می شود که آنان هم اکنون در حال گفت و گو و مذاکره با هیات آمریکایی در دوحه قطر هستند.

امیرخان متقی در توضیح دیدار با هیات آمریکایی گفت: در این نشست درباره کمک‌های بشردوستانه گفت‌وگو شد و همچنان بر عملی سازی توافقنامه دوحه و احترام به حریم هوایی افغانستان تأکید صورت گرفت گرفت.

در همین رابطه وزارت خارجه امریکا پیش تر اعلام کرد که تشکیل حکومت فراگیر و خروج شهروندان امریکا و همکاران محلی این کشور از افغانستان، از محورهای این گفت‌وگو هستند.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام بلندپایه امریکایی گزارش داد که این دیدارها در روزهای شنبه و یکشنبه در دوحه انجام می‌شود.

زلمی خلیل‌زاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان که برای چندین سال در گفت‌وگوهای صلح افغانستان حضور داشت، در هیأت امریکایی حاضر در دوحه حضور ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۸۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان