//
کدخبر: ۳۲۶۵۷۰ //

سوئد استفاده از واکسن مادرنا را متوقف کرد

آژانس بهداشت عمومی سوئد به دلیل نگرانی از عوارض پس از تزریق، تزریق واکسن مادرنا کرونا را به صورت موقت متوقف کرد.

سوئد استفاده از واکسن مادرنا را متوقف کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از شبکه سی بی اس نیوز، آژانس بهداشت عمومی سوئد روز چهارشنبه با استناد به نگرانی از عوارض جانبی نادر واکسن برای قلب، توقف موقت استفاده از واکسن مادرنا را در بین جوانان توصیه کرد. 

سوئد با اعلام آنکه توقف تزریق واکسن مادرنا تا ۱ دسامبر (۱۰ آذر) لازم الاجرا است، توضیح داد که شواهدی مبنی بر افزایش خطر عوارض جانبی مانند التهاب عضله قلب (میوکاردیت) و التهاب پریکارد (پریکاردیت) بعد از تزریق واکسن مادرنا دریافت کرده است. 

طبق بیانیه آژانس بهداشت عمومی سوئد، تصمیم گرفته شده تا استفاده از واکسن مادرنا برای همه متولدین ۱۹۹۱ و پس از آن به دلایل احتیاطی متوقف شود.

سوئد با توقف استفاده از واکسن مادرنا به جوانان توصیه کرد که به جای آن واکسن فایزر تزریق کنند. 

آژانس بهداشت عمومی سوئد در ادامه افزود: به نظر می رسد خط عوارض جانبی به ویژه با تزریق دوز دوم واکسن مادرنا مرتبط بوده و بیشتر در بین مردان و پسران جوان و در هفته های بعد از تزریق دوم رخ داده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، از ۲۷ دسامبر ۲۰۲۰ (هفتم دی ماه ۱۳۹۹) و آغاز برنامه واکسیناسیون تا این لحظه، واکسن فایزر مورد استفاده ترین واکسن در اتحادیه اروپا بوده است.

واکسن ضدکرونای شرکت مادرنا، دومین واکسن بعد از واکسن شرکت فایزر است که در آمریکا تایید شده ‌است، اما شرایط نگهداری آن‌ها و همچنین فاصله زمانی تزریق دومین دٌز به هر فرد در این دو واکسن با هم تفاوت دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۵۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان