//
کدخبر: ۳۳۱۸۱۹ //
«آفریقا امروز» میزبان دیپلمات سابق اتیوپی است؛

بررسی نقش آمریکا در ناآرامی‌های داخلی اتیوپی

برنامه «آفریقا امروز» (Africa Today) شبکه پرس‌ تی‌وی به بررسی نقش آمریکا در بحران اتیوپی و سهم کشورهای آفریقایی از کنفرانس اقلیمی سازمان ملل می‌پردازد.

بررسی نقش آمریکا در ناآرامی‌های داخلی اتیوپی
به گزارش فرتاک نیوز،

«آفریقا امروز» این هفته در بخش اول نگاهی دارد به بحران اتیوپی و مداخله ایالات متحده در این بحران که باعث تشدید آن شده است. این مداخله باعث اعتراض مردم اتیوپی شده و اخیرا تظاهراتی را در حمایت نخست وزیر قانونی این کشور برگزار و پشتیبانی آمریکا از شورشیان را محکوم کرده‌اند.

دکتر محمد حسن، مورخ اتیوپیایی و دیپلمات سابق این کشور در این بخش ضمن ارائه تصویری کلی از مناسبات و اختلافات در اتیوپی، به این سوال پاسخ می‌دهد که چرا قدرت‌های خارجی و به‌خصوص آمریکا در امور داخلی این کشور دخالت می‌کنند و چه منافعی را مدنظر دارند؟

قسمت دوم برنامه نیز به برگزاری کنفرانس اقلیمی سازمان ملل متحد در گلاسکوی اسکاتلند و سهم کشورهای آفریقایی از این کنفرانس اختصاص دارد. مردم آفریقا کمترین سهم را در تولید گازهای گلخانه‌ای دارند و در عین حال، رنج زیادی از این گازها می‌برند. مبارک هنیا مجری «آفریقا امروز» از نیمو باسی، نویسنده و فعال محیط زیست که میهمان بخش دوم برنامه است، می‌پرسد که آیا برگزاری کنفرانس‌های این چنینی سودی برای کشورهای آفریقایی دارد و با توجه به شیوع گازهای گلخانه‌ای چه آینده‌ای را برای اکوسیستم آفریقا پیش‌بینی می‌کند؟

برنامه «آفریقا امروز» به تهیه‌کنندگی عاطفه‌سادات دربندی دوشنبه ساعت 00:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه سه‌شنبه ساعت 07:00 و 16:00، چهارشنبه ساعت 21:00، پنج‌شنبه ساعت 12:00 و جمعه ساعت 08:00 روی آنتن خواهد رفت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۸۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان