//
کدخبر: ۲۷۸۱۵۲ //

گپی با برهم زنندگان نظم موردنظر آمریکا در پرس تی وی

مروری بر نظم موردنظر آمریکایی ها در دنیا و نگاهی به شرایط برهم زنندگان این نظم خودخواهانه در برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) در شبکه پرس تی وی صورت می گیرد.

گپی با برهم زنندگان نظم موردنظر آمریکا در پرس تی وی

این برنامه با نگاهی به نظم موردنظر آمریکایی‌ها پس از پایان جنگ سرد و فروپاشی ابرقدرت شرق که جایی برای کشورهای مستقل در آن وجود نداشت به بررسی دیدگاه نظام حاکم بر آمریکا در زمینه مطیع کردن این کشورها یا هدایت آنها با هر روش ممکن از قبیل تحریم، ایزوله‌سازی اقتصادی و سیاسی، انقلاب رنگی، جنگ و ... به راه موردنظر آمریکایی‌ها می پردازد.

به گزارش فرتاک نیوز، در این برنامه ضمن اشاره به بنیان نهادن این نظم آمریکایی توسط جورج بوش پدر، ترک برداشتن این رویه با قدرت گرفتن نظام‌هایی همچون جمهوری اسلامی ایران مورد واکاوی قرار می گیرد.

این برنامه همچنین با نگاهی به سابقه تاریخی عدم تحمل استبداد از سوی ایرانی ها به دلیل تجربه ضربات ناشی از نفوذ امپراتوری های انگلستان، روسیه و فرانسه در گذشته، تلاش آمریکا برای گسترش قدرت خود به کل دنیا از طریق وابسته‌سازی مالی و اقتصادی و استفاده از اهرم دلار در این عرصه، استفاده کشورهای تحت تحریم از راه حل های جایگزین برای دور زدن تحریم ها از جمله صادرات بنزین و اقلام مشابه از ایران به ونزوئلا و واردات کالاهای تولیدی ونزوئلا به ایران و در نهایت به چالش کشیده شدن نظم موردنظر آمریکایی در سراسر دنیا مورد نقد و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

«ایران امروز» به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی و اجرای لیلا فرامرزی ساعت 01:00 بامداد چهارشنبه 19 شهریور از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات 06:00، 13:00 و 18:00 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 08:00 و 21:00 و جمعه ساعت 17:00 روی آنتن خواهد رفت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۱۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان