//
کدخبر: ۳۲۹۳۵۰ //

جانسون و ماکرون بر سر تنش‌زدایی بین انگلیس و فرانسه توافق کردند

رئیس جمهور فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس بر سر تنش‌زدایی درخصوص اختلافات پسابرگزیتی دو کشور به توافق رسیدند.

جانسون و ماکرون بر سر تنش‌زدایی بین انگلیس و فرانسه توافق کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

 «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در حاشیه نشست گروه بیست دیدار و بر کاهش تنش‌ها به توافق رسیدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک دیپلمات فرانسوی، ماکرون و جانسون توافق کرده‌اند اختلافات پسابرگزیتی خود بر سر حقوق ماهیگیری را حل‌وفصل کنند.

به گفته این مقام فرانسوی، ماکرون در این دیدار گفت، انگلیس باید از نقض مقررات مربوط به اعطای مجوز ماهیگیری کافی به فرانسه دست بردارد. با این حال جانسون می‌گوید کشورش از قوانین توافق تجاری پسابرگزیت تبعیت می‌کند.

این دیپلمات فرانسوی افزود: «هدف دیدار رئیس جمهور فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس، تلاش برای تنش‌زدایی بود. در حال فراهم کردن فضای لازم برای تنش‌زدایی هستیم».

جانسون پیش از دیدار با ماکرون، در دیداری با «اورسولا فون در لین» رئیس کمیسیون اروپا گفت، تهدیدات فرانسوی‌ها درخصوص اختلافات پسابرگزیتی «غیرمنصفانه» بوده و مغایر توافق تجاری برتیانیا و اتحادیه اروپا هستند.

دفتر جانسون در این‌باره اعلام کرد: «نخست‌وزیر همچنین درخصوص لفاظی‌های دولت فرانسه در روزهای اخیر و بر سر مسئله مجوزهای ماهیگیری ابراز نگرانی کرد».

«گابریل آتال» سخنگوی دولت فرانسه روز چهارشنبه گفته بود، پاریس فهرستی از تحریم‌ها را تهیه می‌کند که ممکن است تا فردا پنجشنبه علنی شود. او افزود که برخی از آنها اوایل هفته آینده اجرایی خواهند شد، مگر اینکه پیشرفت کافی حاصل شده باشد.آتال افزود: «صبر ما به آخر رسیده است».

این مناقشه بابت صدور مجوز برای ماهیگیری در آبهای سرزمینی در فاصله ۶ تا ۱۲ مایلی دریایی از سواحل انگلیس و همچنین در دریاهای نزدیک سواحل «جرزی»، یک منطقه در آبراه مانش، است.

ماهیگیری و کنترل آب‌های انگلیس یکی از موضوعات داغ در همه پرسی بریتانیا در سال ۲۰۱۶ برای خروج از اتحادیه اروپا بود. اما ماهیگیران انگلیسی از آن زمان دولت لندن را متهم کرده‌اند که با اجازه دادن به قایق‌های اروپایی برای ماهیگیری در آب‌های سرزمینی‌شان، آنها را به منفعت مالی فروخته است.

پیش از این، «کلمنت بون» وزیر امور اروپایی فرانسه خطاب به لندن گفته بود: «شما نمی‌توانید بگویید که به چیزهایی که به نفعتان است عمل کنید ولی چیزهایی که به نفع انگلیس نیست را انجام نمی‌دهیم».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۹۳۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان