//
کدخبر: ۲۸۱۳۱۸ //

دیدار سفیر انگلیس با سید عمار حکیم

سفیر انگلیس در بغداد با رهبر جریان حکمت ملی عراق دیدار کرد که طی آن آخرین روابط بغداد و لندن و راه‌های تقویت آن بررسی شد.

دیدار سفیر انگلیس با سید عمار حکیم

به نقل از دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی، سید عمار حکیم در دیدار با «استفان هیکی»، سفیر بریتانیا در بغداد به بررسی آخرین تحولات سیاسی عراق، منطقه و روابط دوجانبه عراق و بریتانیا و راه‌های تقویت آن در راستای خدمت به منافع دو کشور و ملت پرداخت.

به گزارش فرتاک نیوز؛ در این دیدار که در دفتر جریان حکمت ملی عراق برگزار شد، حکیم تاکید کرد عراق در روابطش با همه کشورها، منافع ملی و حفظ حاکمیت ملی و عدم دخالت در امور داخلی را در نظر می گیرد.

رهبر جریان حکمت ملی اظهار داشت: عراق سعی دارد که به صحنه‌ای برای همگرایی گروه‌های منطقه تبدیل شود و با توجه به موقعیت جغرافیایی و تنوع جمعیتی که دارد شایسته ایفای این نقش است و همچنین تلاش می‌کند از سیاست محوربندی‌ها به دور باشد.

حکیم همچنین ضمن محکومیت مجدد هدف قرار دادن هیئت‌های دیپلماتیک در عراق از دولت عراق خواست با این اقدامات که موجب فتنه‌انگیزی و آشوب در وضعیت سیاسی کشور می‌شود، مقابله کند.

وی در خصوص سالروز تظاهرات اکتبر نیز بر اهمیت جنبش مردمی به عنوان عامل فشاری برای تغییر وضعیت سیاسی در عراق و لزوم حمایت از آن و تلاش برای تضمین آزادی بیان و حفاظت از فعالان تاکید کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۳۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان