//
کدخبر: ۲۶۶۱۸۵ //

سفر مکرون به لندن؛ از فراخوان مقاومت دوگل تا برگزیت

رییس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه برای شرکت در مراسم گرامیداشت هشتادمین سالگرد فراخوان مقاومت «شارل دوگل» در مقابل ارتش آلمان نازی و همچنین دیدار و گفت‌وگو با نخست وزیر انگلیس در خصوص روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا وارد لندن شد.

سفر مکرون به لندن؛ از فراخوان مقاومت دوگل تا برگزیت
به گزارش فرتاک نیوز،

«امانوئل مکرون» در مراسمی با حضور ولیعهد انگلیس و همسرش ضمن رعایت فاصله اجتماعی در مراسم سان دیدن از گارد سلطنتی شرکت کرد و طی سخنانی اهمیت تاریخی پیوند دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

او پیش از عزیمت به لندن در مراسم مشابهی در پاریس شرکت و با "اوبر ژرمن" ۹۹ ساله، و یکی از چهار همراه باقیماندۀ دورۀ شارل دوگل در نهضت مقاومت ملاقات کرد.

مکرون همچنین در مراسم سنتی ادای احترام در مقابل بنای یادبود قله "ولریین" – محل اعدام غالب اسرای مقاومت توسط ارتش نازی – شرکت کرد و همزمان هواپیماهای نیروهای هوایی فرانسه و انگلستان بر فراز این قله و مجسمۀ وینستون چرچیل در مقابل "کاخ کوچک" پاریس پرواز کردند.

هشتاد سال پیش در چنین روزی ژنرال دوگل اندکی پس از ورود به لندن در پیامی تاریخی که از طریق امواج رادیویی "بی بی سی" در هجدهم ژوئن ١٩٤۰ پخش شد، مردم فرانسه را به ادامۀ مبارزه با قوای اشغالگر آلمان نازی فراخواند. 

هم زمان "فیلیپ پتن" که زمام امور را در فرانسه به دست گرفته بود خواستار ترک مخاصمه و تسلیم فرانسه در مقابل ارتش آلمان نازی شده بود. 

ژنرال دوگل پیام هجدهم ژوئن خود را با این عبارت به پایان برده بود که : "شعلۀ مقاومت فرانسه نباید خاموش شود و خاموش نیز نخواهد شد."

اینک مکرون بیست و پنجمین رییس جمهوری فرانسه برای گرامیداشت پیوند تاریخی دو کشور به لندن سفر کرده است.

او همچنین قرار است با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در لندن ملاقات کند. این ملاقات در حالی صورت می‌گیرد که رهبران سیاسی کشورها به دلیل همه گیری کرونا کمتر رو در رو دیدار می‌کنند.

بر اساس گزارش‌ رسانه های انگلیسی، بحران کرونا و مذاکرات برگزیت از محورهای اصلی گفت‌وگوی رهبران دو کشور خواهد بود.

مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا درباره نحوه همکاری‌های دو جانبه در دوره پسابرگزیت به بن‌بست خورده و دو طرف یکدیگر را به کار شکنی متهم می‌کنند.

انگلیس ۱۱ بهمن پارسال (۱۳۹۸) از اتحادیه اروپا خارج شد و طبق جدول زمان بندی دو طرف تنها پنج ماه برای رسیدن به توافق نهایی فرصت دارند.

 
برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۱۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان