//
کدخبر: ۲۴۱۱۴۶ //

«مارین لوپن»: برگزیت نشان‌دهنده شکست اتحادیه‌اروپا است

رهبر حزب راستگرای «اجتماع ملی» فرانسه تصریح کرد: برگزیت نشان‌دهنده شکست اتحادیه اروپا است.

«مارین لوپن»: برگزیت نشان‌دهنده شکست اتحادیه‌اروپا است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از اسپوتنیک، «مارین لوپن» رهبر حزب راستگرای «اجتماع ملی» فرانسه امروز شنبه اعلام کرد که خروج تاریخی لندن از اتحادیه اروپا در روز ۳۱ ژانویه (دیروز) نشان‌دهنده ایجاد «اتحاد ملت‌های اروپایی» و شکست پروژه اتحادیه اروپا است. 

رهبر حزب راست افراطی «جبهه ملی» فرانسه در پیامی توئیتری در این زمینه نوشت: از اتحادیه اروپا در تاریخ به‌مثابه شکست یاد خواهد شد. روز برگزیت باید آغاز ایجاد اتحاد ملل اروپایی باشد، چیزی که مردم اروپا بسیار به آن علاقه دارند. این اتحادیه شکستی در تاریخ خواهد بود.

این درحالیست که شب گذشته و پس از سال‌ها کشمکش و مناقشه سرانجام برگزیت رسمیت یافت و انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شد.

برگزیت موضوع یک همه‌پرسی پر هیاهو در تابستان سال ۲۰۱۶ بود که نزدیک به ۵۲ درصد رای‌دهندگان با آن موافقت کردند، اما طی سه سال گذشته چگونگی اجرای برگزیت در انگلیس همواره مورد مناقشه دولت‌های مختلف قرار گرفته بود و در نهایت انتخابات زودهنگام پارلمانی اخیر و پیروزی دولت محافظه کار بوریس جانسون، به خروج نهایی انگلیس از اتحادیه اروپا منجر شد، اگرچه حدود ۱۱ ماه آتی، به عنوان دوره انتقالی این خروج تعیین شده و در این زمان انگلیس با دیگر اعضای اتحادیه اروپا بر سر چگونگی ادامه روابط اقتصادی و تجاری پس از خروج مذاکره خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۱۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان