//
کدخبر: ۱۷۶۵۹۶ //

دور خیز نمایندگان مجلس برای تحول نظام سیاسی انگلیس

نمایندگان معترض پارلمان انگلیس که از دو ماه قبل در اعتراض به سیاست‌های احزاب اصلی محافظه‌کار و کارگر در رابطه با جدایی این کشور از اتحادیه اروپا از احزاب خود کناره‌گیری کردند، روز جمعه برای ثبت یک حزب جدید در پارلمان با هدف تحول نظام سیاسی انگلیس اقدام کردند.

دور خیز نمایندگان مجلس برای تحول نظام سیاسی انگلیس
به گزارش فرتاک نیوز،

 این نمایندگان که تاکنون به نام گروه مستقل معرفی می‌شدند، عنوان «چینج یوکه» به معنای تغییر انگلیس را برای حزب جدید خود انتخاب کرده و قصد دارند تا در صورت تعویق طولانی‌تر برگزیت در انتخابات پارلمانی اروپا شرکت کنند. 
اتحادیه اروپا تا پایان امروز به «ترزا می» فرصت داده تا برای تعویق ضرب‌الاجل خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا روز 22 می (اول خردادماه 98) ، طرح برگزیت را به تصویب برساند. اگر این طرح رأی نیاورد لندن دو هفته فرصت دارد تا طرح متفاوتی را برای خروج از اتحادیه اروپا پیشنهاد کند یا بدون توافق خارج شود.
دونالد توسک رئیس شورای اروپا تأکید دارد که انگلیس باید پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا که در روز 23 می برگزار می‌شود از اتحادیه خارج و یا در این انتخابات شرکت کند. این در حالی است که نخست وزیر انگلیس مشارکت در انتخابات پارلمان اروپا را گامی اشتباه در آستانه برگزیت می‌داند. 
نمایندگان مجلس قرار است، ساعت 2 و نیم به‌وقت محلی (7 به‌وقت‌تهران) درباره توافقنامه برگزیت که بر اصل خروج این کشور از اتحادیه اروپا نظارت دارد رأی‌گیری کنند. پس‌ازآنکه نمایندگان مجلس با طرح موردنظر دولت که بر اصل خروج و نحوه همکاری‌های آینده دو طرف موسوم به «بیانیه سیاسی» نظارت دارد مخالفت کردند، دولت قرار است تنها بر سر اصل توافقنامه برگزیت رأی‌گیری کند.
یازده نماینده مستقل پارلمان که اینکه به‌عنوان چینج یوکه شناخته می‌شوند، با طرح نخست وزیر مخالف و قرار است به آن رأی منفی بدهند. چوک اومانا از اعضاء ارشد پیشین حزب کارگر که اینک در مقام سخنگوی گروه معترضان فعالیت می‌کند به خبرنگاران گفت: سیاست‌های نظام حاکم شکست‌خورده و مردم مشتاق تحولات بنیادین هستند. وی مدعی شد که حزب جدید بنیادهای نظام سیاسی انگلیس را تکان خواهد داد و جایگزینی برای نظام فعلی ارائه خواهد داد.
بر اساس گزارش‌ها «هیدی الن» نماینده پیشین حزب دولت (محافظه‌کار) به‌عنوان رهبر موقت حزب چینج یوکه انتخاب‌شده، بااین‌حال خبری درباره منابع و حامیان مالی این حزب تاکنون منتشرنشده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۵۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان