//
کدخبر: ۳۲۲۱۱۷ //

بایدن جلسه به تعویق افتاده با بنت درباره ایران را برگزار می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا که دیدار خود با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به دلیل وقوع انفجار در افغانستان به تعویق انداخته بود، قرار است امروز در کاخ سفید با او درباره ایران رایزنی کند.

بایدن جلسه به تعویق افتاده با بنت درباره ایران را برگزار می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

دیدار عقب‌افتاده «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) در کاخ سفید برگزار می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این دیدار که به‌دلیل انفجارهای تروریستی در فرودگاه کابل به تعویق افتاده بود، قرار است امروز با محوریت و دستور کار ایران از سر گرفته شود.

رویترز به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که دیدار بایدن و بنت روز جمعه در ساعت ۱۰:۲۵ صبح به وقت محلی (۱۸:۵۵ عصر جمعه به وقت ایران) در کاخ سفید انجام بگیرد.

بر اساس این گزارش، دفتر نخست‌وزیری رژیم اسرائیل نیز امروز با صدور بیانیه‌ای گفت بایدن با بنت تماس گرفته و از اینکه لزوم به تعویق افتادن دیدار را درک کرده، تشکر می‌کند.

در این بیانیه آمده است، بنت نیز کشته و مجروح شدن نظامیان آمریکایی در حملات تروریستی روز گذشته را تسلیت گفته و تل‌آویو را در غم واشنگتن شریک می‌داند.

رویترز همچنین نوشت: «دیدار بایدن و بنت، که برای اولین‌بار بعد از روی کار آمدن هر دوی آنها انجام می‌شود، با هدف ایجاد تغییر در روابط آمریکا-اسرائیل و یافتن زمینه‌های مشترک درخصوص ایران علی‌رغم اختلافات درباره نحوه تقابل با برنامه هسته‌ای این کشور است».

یک مقام ارشد دولت آمریکا درباره این نشست به رویترز گفت: «بایدن به بنت می‌گوید که او نیز در نگران‌ها حول برنامه هسته‌ای ایران با اسرائیل اشتراک نظر دارد اما فعلا به دیپلماسی با تهران پایبند است».

کابینه جدید رژیم صهیونیستی از زمان آغاز به کار در ماه‌های اخیر، تلاش خود را به کار گرفته  تا با فرستادن مقام‌های رژیم صهیونیستی به ایالات متحده و دیدار با مقام‌های آمریکایی و کشورهای امضاکننده برجام، از احیای توافق هسته‌ای ایران جلوگیری کنند.

این در حالی است که پیشتر، تعدادی از فرماندهان و ژنرال‌های ارشد رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیر خود توصیه کرده بودند از ماجرای افغانستان و عقب‌نشینی آمریکا در برابر طالبان درس بگیرد و در وابستگی به هژمونی آمریکا بازنگری کند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۱۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان