//
کدخبر: ۳۰۶۴۶۶ //

کاخ‌سفید: مذاکرات با ایران روندی طولانی خواهد بود

سخنگوی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه گفت که واشنگتن می‌داند مذاکرات با ایران روندی طولانی خواهد بود.

کاخ‌سفید: مذاکرات با ایران روندی طولانی خواهد بود
به گزارش فرتاک نیوز،

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت که مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران روز پنجشنبه در وین از سر گرفته می‌شود.

وی که در کنفرانس خبری روزانه کاخ سفید صحبت می‌کرد، افوزد: «می‌دانیم که مذاکرات با ایران روندی طولانی خواهد بود اما گامی مثبت به شمار می‌آید».

قرار است که نشست کمیسیون مشترک برجام روز پنجشنبه در وین اتریش برگزار شود.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین‌المللی در وین اتریش امروز در پیامی توییتری گفت: «نشست روز پنجشنبه کمیسیون مشترک برجام با نشست‌های غیر رسمی در شکل‌های مختلف و همچنین نشست‌‌هایی در سطح گروه کارشناسی در زمینه برداشته تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای تکمیل می‌شود».

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز سه‌شنبه به منظور شرکت در نشست ایران و گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در رأس هیأتی وارد وین شده بود، اعلام کرده که براساس برنامه قبلی قرار بود جلسه مذاکره با ۱+۴ روز چهارشنبه (۲۵ فروردین) برگزار شود، ولی به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت سیاسی اتحادیه اروپا به کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های مراقبتی، جلسه مزبور روز پنجشنبه ۲۶ فروردین ماه در وین برگزار می‌شود.

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۳ فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین این گفت‌وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال شود و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل و بررسی‌ها را انجام دهد. نتایج بررسی‌های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز جمعه ۲۰ فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت‌های برای تنفس و مشورت‌ به پایتخت‌ها برمی‌گردند و مقرر شد روز چهارشنبه ۲۵ فروردین دوباره در وین گردهم بیایند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۴۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان