//
کدخبر: ۳۲۱۷۵۳ //

افشای دست‌های پشت پرده سفارتخانه‌ها برای تداوم بحران در لبنان

کارشناسان و رسانه‌های لبنان از ورود علنی و مستقیم برخی از سفارتخانه‌های ذی نفوذ در لبنان برای برهم زدن توافق در لبنان خبر می‌دهند.

افشای دست‌های پشت پرده سفارتخانه‌ها برای تداوم بحران در لبنان
به گزارش فرتاک نیوز،

دست‌های پشت پرده سفارتخانه‌های خارجی به ویژه آمریکا، فرانسه و سعودی در برهم زدن وفاق ملی در لبنان این بار توسط برخی از رسانه‌های این کشور افشا شد تا مهر تاییدی بر سخنان سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در این باره باشد.

پایگاه اطلاع رسانی التیار که به حزب رئیس جمهور میشل عون وابسته است، اعلام کرد، نجیب میقاتی اکنون از سوی برخی از سفارتخانه‌های خارجی در بیروت تحت شدیدترین فشارها قرار گرفته است تا این مهم را به سرانجام نرساند.

این رسانه لبنانی به نقل از حسان الحسن کارشناس و روزنامه نگار لبنانی نوشت: وقتی مشخص شد میقاتی در آستانه تکمیل ماموریت خویش است و با اعلام کابینه خود فقط چند ساعت فاصله دارد، شماری از سفارتخانه‌های تاثیر گذار در لبنان وی را تحت فشار قرار دادند تا این کار را به تعویق بیاندازد.

از سوی دیگر پایگاه خبری "لبنان فایلس" هم به نقل از منابع خود فاش کرد، ناظران سیاسی بر این باورند نجیب میقاتی به شدت تحت فشار است تا از ماموریت محوله خود استعفا کند.

این رسانه لبنانی در بخش دیگری از گزارش خود تاکید کرد: سردبیر یکی از سایت‌های عراقی فاش کرده است دلیل  تعویق زمان انتقال محموله سوخت عراق به لبنان که برای سومین بار پیاپی انجام می‌شود، ارتباط مستقیمی به امتیازاتی دارد که برخی از قطب‌های سیاسی (مرتبط با جریان های خاص) در پی کسب آن هستند.

به نوشته این رسانه برخی از طرف‌ها (سفارت خانه‌های غربی و سعودی) با فشار بر وزرای دولت پیشبرد امور لبنان از جمله وزیر انرژی این کابینه سعی در تعویق انتقال این محموله که حاوی گازوئیل است، شده‌اند تا با این کار خود امتیازات خود را در تشکیل کابینه بعدی کسب کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۱۷۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان