//
کدخبر: ۲۹۹۷۵۹ //

سناتور جمهوری‌خواه، معاون بایدن را به استیضاح تهدید کرد

یک سناتور جمهوری‌خواه در مصاحبه‌ای گفت، ممکن است این حزب پس از دستیابی به اکثریت در مجلس نمایندگان، معاون رئیس جمهور را استیضاح کند.

سناتور جمهوری‌خواه، معاون بایدن را به استیضاح تهدید کرد

 «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا گفت، این احتمال وجود دارد که «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا مورد استیضاح قرار گیرد.

به نوشته روزنامه «نیویورک پست»، گراهام در مصاحبه‌ای پس از تبرئه ترامپ در دادگاه استیضاح گفت: «اگر بنا به استفاده از این مدل باشد، نمی‌دانم زمانی که جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان به اکثریت برسند، چرا نباید کامالا هریس را استیضاح کنند».

این سناتور نزدیک به ترامپ افزود:‌ «دلیلش این است که او در واقع شورشی‌ها را با قید وثیقه آزاد کرد و به یکی از شورشی به خیابان‌ها بازگشت و سر یک نفر را شکافت. پس ما در این مورد جعبه پاندورا را باز کرده‌ایم و برای کشورم ناراحتم».

اشاره گراهام به «بودجه آزادی مینه‌سوتا» است که از سوی کامالا هریس و در بحبوحه اعتراضات ضد نژادپرستی مورد حمایت قرار گرفت.

این اعتراضات از تابستان امسال و در واکنش به قتل یک شهروند سیاه‌پوست غیرمسلح توسط نیروهای پلیس شهر مینیاپولیس آغاز شد و کم‌وبیش تا کنون ادامه دارد.

به گزارش فرتاک نیوز، «فاکس نیوز» شبکه تلویزیونی نزدیک به حزب جمهوری‌خواه چندی پیش گزارش کرد در میان افرادی که با حمایت هریس و به قید وثیقه آزاد شدند، نام یک فرد مظنون به تیراندازی به پلیس، فردی که دوبار به تجاوز متهم شده و زنی که یکی از دوستانش را به قتل رسانده بود، به چشم می‌خورد.

لیندسی گراهام پیش‌تر نیز در مصاحبه‌ای، با اشاره به استیضاح ترامپ با اتهام «تحریک به شورش» گفته بود: «چه تحریک به خشونتی بالاتر از اینکه پول وثیقه کسانی را بدهی که مغازه‌ها را تخریب کرده و پلیس را کتک می‌زدند؟»

او با اشاره به قصد دموکرات‌ها برای فراخواندن شهود در جلسه دادگاه ترامپ، تهدید کرد: «اگر قرار است این اقدام را دنبال کرده و شروع به فراخواندن شهود کنید و کار را به اینجا بکشانید، منصفانه خواهد بود که صدای ضبط شده هریس زمانی که افرادی را از زندان بیرون می‌آورد، پخش شود».

در رای گیری سنای آمریکا برای استیضاح ترامپ در ماجرای حمله به کنگره این کشور در روز تایید آرای الکترال انتخابات ریاست جمهوری، ۵۷ سناتور به استیضاح او رای مثبت دادند و ۴۳ سناتور با این کار مخالفت کردند و به دلیل نرسیدن آرای استیضاح به حد نصاب ۶۷ رای، ترامپ تبرئه شد. 

دونالد ترامپ در شرایطی توانست از این استیضاح به سلامت بیرون بیایید که وی پیشتر در زمان حضورش در ریاست جمهوری یک بار در رسوایی موسوم به «اوکراین گیت» مورد استیضاح قرار گرفت اما این استیضاح هم در رای گیری سنا به تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ناکام ماند.

لیندسی گراهام در مصاحبه جدید خود افزود: «بزرگ‌ترین پیروز تمام این دادگاه استیضاح، "لارا ترامپ" [عروس رئیس جمهور سابق] است».

گراهام با اشاره به «ریچارد بور» سناتور جمهوری‌خواهی که به نفع محکومیت ترامپ رأی داده است گفت: «دوست عزیزم ریچارد بور که دوستش دارم و از مدت‌ها پیش دوست هستیم، دقیقاً لارا ترامپ را به مطمئن‌ترین نامزد کرسی کارولینای شمالی در مجلس سنا تبدیل کرد تا جانشین او شود. یقیناً از او حمایت خواهم کرد زیرا نمایانگر آینده حزب جمهوری‌خواه است».

 بور روز گذشته در بیانیه‌ای نوشت، ترامپ دربرابر حوادث کنگره مسئول است و اظهار داشت شواهدی که از سوی مدیران جلسه استیضاح ارائه شدند، بسیار قانع‌کننده بودند.

حزب جمهوری‌خواه در این ایالت در بیانیه‌ای، رأی بور علیه ترامپ را محکوم کرده و بیان داشت: «جمهوری‌خواهان کارولینای شمالی سناتور بور را به سنای ایالات متحده فرستاد تا قانون اساسی را برپا دارد و رأی امروز او برای محکوم کردن [ترامپ] در دادگاهی که آن را غیرقانونی خوانده بود، شوکه‌کننده و ناامیدکننده است».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۷۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان