//
کدخبر: ۲۹۷۱۳۷ //

بایدن روند استیضاح دونالد ترامپ را سنا به می‌سپارد

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، رئیس جمهور آمریکا تصمیم‌گیری درباره نحوه پیشبرد روند استیضاح رئیس جمهور سابق این کشور را به سنا خواهد سپرد.

بایدن روند استیضاح دونالد ترامپ را سنا به می‌سپارد

به نقل از خبرگزاری رویترز، "جن ساکی"، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: ما اطمینان داریم که سنا می‌تواند ضمن ادامه رسیدگی به مسائل مردم آمریکا، وظیفه قانونی خود را نیز انجام دهد.

وی افزود: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تصمیم‌گیری درباره روش، زمانبندی و نحوه پیشبرد روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را به سنا می‌سپارد.

به گزارش فرتاک نیوز،یک هفته پس از آنکه مجلس نمایندگان آمریکا برای دومین بار دونالد ترامپ را استیضاح کرد و وی را به تحریک خشونت و ناآرامی در جریان حمله شش ژانویه به کنگره متهم کرد، جو بایدن دموکرات روز چهارشنبه به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا سوگند یاد کرد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هنوز اسناد مربوط به استیضاح ترامپ را برای سنا ارسال نکرده است. براساس قوانین سنا، روند استیضاح ترامپ یک روز پس از آنکه این اسناد و اتهامات ارسال شوند، آغاز می‌شود.

بایدن پیش‌تر از قانون‌گذاران خواسته بود تا اجازه ندهند استیضاح ترامپ در رسیدگی به دیگر اولویت‌ها از جمله تایید اعضای کابینه و قوانین پیشنهادی خللی ایجاد کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۷۱۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان