//
کدخبر: ۲۹۷۱۱۹ //

دستورات جو بایدن در اولین روز رئیس جمهوری

جو بایدن در اولین اقدامش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، ۱۷ دستور اجرایی را که دونالد ترامپ امضا کرده بود، ملغی کرد.

دستورات جو بایدن در اولین روز رئیس جمهوری

بایدن، با صدور دستورات اجرایی جدید، بازگشت آمریکا به سازمان بهداشت جهانی و توافق آب و هوایی پاریس را اعلام و بر توقف ادامه ساخت دیوار مرزی مکزیک و لغو ممنوعیت سفر شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان به آمریکا تاکید کرد.

به گزارش فرتاک نیوز،دستورات دیگر شامل لغو برخی سیاست‌های مهاجرتی ترامپ نظیر اعمال قوانین سختگیرانه علیه مهاجران غیرقانونی و اجرای مجدد قوانین مهاجرتی موسوم به "رویاپردازان" است. او در یکی از دستورات خود، بودجه ساخت دیوار مرزی که ترامپ دستور ساخت آن را داده بود، حذف کرد.

دولت بایدن برای بازگشت به سازمان بهداشت جهانی گفته است که این نهاد بین‌المللی برای هماهنگی در واکنش جهانی به پاندمی کرونا نقشی حیاتی دارد. گفته شده دکتر فائوچی، به ریاست از هیات نمایندگان آمریکا طی نشست روزهای آتی این سازمان شرکت خواهد کرد.

بایدن همچنین برخی قوانین دیگر در مبارزه با کرونا را صادر کرد که براساس آنها هرگونه تبعیض براساس جنسیت و محل تولد ممنوع شده است. او با «چالش ۱۰۰ روز ماسک زدن» از آمریکایی‌ها می‌خواهد که برای مدت ۱۰۰ روز ماسک بزنند؛ همچنین، زدن ماسک در مراکز دولتی اجباری اعلام شده و کارمندان ملزم به زدن ماسک هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۷۱۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان