//
کدخبر: ۲۹۳۶۲۸ //

انتقاد بایدن از دونالد ترامپ

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از رئیس جمهور در حال کناره‌گیری کشورش به خاطر امتناع از امضای لایحه اختیار دفاعی که شامل تخصیص بودجه برای ارائه کمک‌های معیشتی به مردم است، تاکید کرد، دونالد ترامپ با این کار شهروندان و کسب و کارهای آمریکایی را در آستانه تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی بدون دریافت دور دیگری از بسته‌های حمایتی و کمک‌های مالی رها می‌کند.

انتقاد بایدن از دونالد ترامپ

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در این بیانیه گفت: این شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت پیامدهای مخربی دارد. امروز حدود ۱۰ میلیون آمریکایی مزایای بیمه بیکاری را از دست خواهند داد. تنها طی چند روز، بودجه دولتی منقضی خواهد شد و ارائه خدمات و حقوق حیاتی برای پرسنل نظامی را به خطر می‌اندازد. در کمتر از یک هفته، با انقضای روند تخلیه، میلیون‌ها تن با خطر بیرون شدن از خانه‌هایشان آن هم در دوران تعطیلات مواجه می‌شوند.

وی این لایحه را "حیاتی" دانست و گفت: آمریکا نیاز دارد که این لایحه هم اکنون امضا شود.

به گزارش فرتاک نیوز،بایدن ضمن تاکید بر اینکه این لایحه دفاعی ۷۴۰ میلیارد دلاری باید نخستین گام در تلاش‌های امدادی دولت باشد، متعهد شد تا در ابتدای سال آتی میلادی زمانی که وی رسما زمام امور کشور را بدست می‌گیرد، اقدامات بیشتری برای احیای اقتصاد آمریکا و مهار پاندمی کرونا انجام دهد.  

بایدن در این بیانیه تاکید کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا باید فورا لایحه کمک‌های اقتصادی کووید ۱۹ را امضا کند تا میلیون‌ها آمریکایی مزایای بیمه بیکاری را از دست ندهند و از تعطیلی دولت جلوگیری شود.

این در حالی است که ترامپ پیشتر اعلام کرده بود که پس از دریافت حمایت دو حزبی در هر دو مجلس کنگره، تازه‌ترین لایحه اختیارات دفاعی را امضا نخواهد کرد. ترامپ این لایحه را به خاطر پرداخت کمک‌های ناچیز یک "رسوایی" و همچنین "هدیه‌ای به چین، روسیه و غول‌های فن‌آوری موسوم به (بیگ تک)"دانست.

وی به طور ویژه از نبود برنامه‌ای برای ابطال ماده ۲۳۰ قانون "شایستگی ارتباطات" سال ۱۹۹۶ میلادی انتقاد کرده و گفت، این ماده به دولت‌های خارجی اجازه می‌دهد تا در فضای مجازی اطلاعات غلط پخش کنند. ماده ۲۳۰ از پلتفورم‌های آنلاین در قبال مسئول بودن به خاطر محتوایی که کاربرانشان منتشر می‌کنند، حفاظت می‌کند.

ترامپ همچنین از این قانون به خاطر امکان تغییر نام پایگاه‌ها نظامی آمریکا و تخریب آثار تاریخی به اتهام ترویج برده‌داری یا نژادپرستی انتقاد کرد. این برنامه در پی آشوب‌ها و اعتراضات ضد نژادپرستی که در تابستان به دنبال کشته شدن جورج فلوید، یک شهروند آفریقایی-آمریکایی به دست یک پلیس سفید پوست کل آمریکا را درگیر کرده بود، در این لایحه گنجانده شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۶۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان