//
کدخبر: ۲۹۱۲۱۵ //

نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاملا تایید شد

براساس گزارش سی‌ان‌ان، تمام ۵۰ ایالت آمریکا و واشنگتن دی.سی اکنون نتایج انتخابات ریاست جمهوری خودشان را تایید کرده‌اند و فرایند کالج الکترال به پیش می‌رود و نشست برگزینندگان دوشنبه برگزار می‌شود.

 نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاملا تایید شد

به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، ویرجینیای غربی آخرین ایالتی در آمریکا شد که چهارشنبه نتایج ریاست جمهوری خود را تایید کرده و رسما اعلام کرد پنج رای الکترال این ایالت به دونالد ترامپ تعلق می‌گیرد.

به گزارش فرتاک نیوز،جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا به ۳۰۶ رای الکترال و دونالد ترامپ به ۲۳۲ رای الکترال می‌رسد. برای کسب ریاست جمهوری و ورود به کاخ سفید، کسب ۲۷۰ رای الکترال از مجموع ۵۳۸ رای موجود ضرورت دارد.

تاییدیه‌های ایالت‌ها در شرایطی منتشر می‌شود که ترامپ بدون ارائه سند و مدرکی، ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرده و تردیدهایی را درباره نتایج رقابت ریاست جمهوری ایجاد می‌کند. از زمان انتخابات نوامبر ده‌ها شکایتی که نتایج را به چالش می‌کشیدند، در سطوح ایالتی و فدرالی در سراسر ایالات متحده رد شده‌اند.  

هر ایالت فرایندهای متفاوتی برای تایید نتایج دارد و برخی ایالت‌ها تعیین برگزینندگان ریاست جمهوری را جدا از نتایج انتخابات ایالتی و محلی تایید می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۲۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان